Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem att öppna Iweb


criille

Rekommendera Poster

Hej!

 

Fick problem med att öppna Iweb idag. Tänkte att jag skulle öppna en befintlig .html fil i Iweb för att testa om de funka, men det gjorde det inte (högerklickade och valde att öppna med Iweb). Det står att det inte går att öppna dokumentet och i nästa ruta jag får upp står det igen att den inte kan öppna det aktuella dokumentet och hänvisar till platsen på datan.

 

Jaha, tänkte då öppna upp programmet via Findern, men då kommer samma rutor upp igen att det inte går att öppna den befintliga filen, och stänger programmet. Testade med en massa olika filer men ingen kan öppna i Iweb. Gick även in i paketinnerhållet för att öppna upp ett Theme som är gjort för Iweb, men då kommer samma ruta upp igen, alltså att filen jag försökte öppna tidigare inte går att öppna och programmet stängs. Några förslag vad man kan testa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Du kan inte öppna html-filer i iWeb. Du kan skapa hemsidor och när de publiceras så skapas html-sidor (m.m.).

 

Använd 'Arkiv - Ny Webbplats' för att börja skapa.

 

MVH / Stefan

 

Ps. Vill du använda ren html-kod kan du infoga detta på följande sätt: 'Infoga - Widget - HTML-stycke' Ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du förstod nog inte mitt problem. Problemet är att jag inte kan öppna Iweb överhuvudtaget nu. Lika fort som varningsrutorna kommer upp så stängs programmet. Trycker jag på arkiv är "Ny Webbplats" släckt. Har även testat att ominstallera programmet men det blir inte bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iWeb använder man inte för att öppna filer, det är inte gjort för det. När man startar iWeb så hamnar man automatiskt i det projekt som man håller på med och that's it. Du kan inte öppna html eller andra filer i iWeb. Det är gjort för att vara ett program för ett projekt. Så när du försökte föra över en html-fil till iWeb - som inte är en html-redigerare, det är ett layoutprogram för web som producerar HTML-kod som slutprodukt men du kan inte ändra eller koda HTML i iWeb - så lyckades du helt enkelt med att låsa programmet.

 

Du skriver att du försökte öppna andra filer, men du ska inte försöka sådana saker för iWeb är inte gjort för att öppna filer.

 

Du skriver även att du försökte öppna ett theme-pack i iWeb. Ajajaj säger jag. Du ska inte göra så. Man öppnar inte ett theme-pack genom att högerklicka på det och välja iWeb att öppna det med. Det är inte så man lägger till theme-packs i iWeb.

 

Man öppnar iWeb genom att dubbeklicka på programikonen och that's it. Det är allt.

 

Jag förstår inte varifrån du fick idén att prova olika filer, inklusive HTML, i iWeb. Det är ingen hemlighet att iWeb inte redigerar HTML-filer. Det är ingen HTML-redigerare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, självklart hade jag inte testat alla andra alternativ om det hade funkat som det skulle, men när du säger att man endast skall klicka på programikonen för att starta, och det inte funkar? Då måste jag ju testa olika förslag för att ens få igång det.

 

Till Bo_H, Hur hittar jag den filen? Är relativt ny på Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...