Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

FTP


macfanet

Rekommendera Poster

Har försökt lägga upp en ftp server ett tag testat olika program. Får dock inget att funka. Handlar om att lägga upp iTunes filer. Läste för ett tag sen om ett program så man kunde ta sina iTunes filer från en annan datro. Vad heter det programmet?

 

Annars kan jag få en lätt beskrivning i hur man lägger upp en ftp server. Vilket program som hellst bara det är gratis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OSX har ju en inbyggd ftp-funktion. Har inte tittat på den så mycket men man kan väl inte lägga upp konton och så i den? Någon som kan lite mer än den? Jag testade under crushFTP (http://www.crushftp.com/) os9 och det var väl bra. 25$ för 10 användare. Nästan gratis. Men som sagt den inbyggda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om det handlar om att komma åt musiken så verkar "iTunes at work" vara väldigt bra, det är ju bara streaming då och du kan inte ladda hem låtar. jag tror det är gratis också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt lägga upp en ftp server ett tag testat olika program. Får dock inget att funka. Handlar om att lägga upp iTunes filer. Läste för ett tag sen om ett program så man kunde ta sina iTunes filer från en annan datro. Vad heter det programmet?

 

Annars kan jag få en lätt beskrivning i hur man lägger upp en ftp server. Vilket program som hellst bara det är gratis

Det inbyggda är ju egentligen inte så svårt att komma igång med. Man sätter på servern via inställningarna och sedan fungerar det fin-fint, med ett enda undantag: Man kan komma åt hela din hårddisk om man har log-in. Men är det bara du som tänkt göra det så är det ju snarast en fördel och inte en nackdel.

 

(Man loggar in precis som vanligt med de användare som finns på datorn.)

 

/lage

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...