Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nya G5or?


Mulle

Rekommendera Poster

Ja som sagt när kommer de nya? tycker de har väntat alldeles för länge. Priserna går ju inte äns ner på de som finns så de är värdelöst att köpa nu tycker jag. Någon som hört nåt rykte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De kommer - de kommer... var lugn - alla vill sälja och alla vill köpa.... de har bara lite problem med ngt... och om man tittar på vad en del har i lager så verkar de ”veta” att det tar ett tag innan det kommer nytt

 

Undrar bara vad det blir för prisbild... och om det kommer nya snabbare minnen...moderkort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite billigare och lite snabbare processorer. 128 MB grafik som standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Kollade MacBarometern nu, borde de inte snart sänka priserna om nyare är på väg.

Lagerrensar de inte lite innan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man har ju kunnat få en skaplig rabatt på G5+stor APPLE TFT.... annars reas det när de nya modellerna kommer....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att vi får nya G5'or när WWDC 2004 drar igång... alltså 28:e juni. Leverans av de nya maskinerna sker därmed inte för än augusti här i Sverige, skulle jag tippa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske ännu senare om ryktet är sant att det är svårt att få fram G5-proccesorer....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matador2003

Alltså, verje gång strax efter man släpper nya datorer så börjar folk omedelbart spekulera i om det kommer nya uppgraderingar hela tiden. Om du/ni behöver dator nu så köp nu! Lev nu! Ville bara tillägga det i denna eviga och utragna spekulativa gissningsdiskussion som ständigt är på tapeten :)

 

LEV NU! - KÖP NU! - HA ROLIGT NU!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, verje gång strax efter man släpper nya datorer så börjar folk omedelbart spekulera i om det kommer nya uppgraderingar hela tiden. Om du/ni behöver dator nu så köp nu! Lev nu! Ville bara tillägga det i denna eviga och utragna spekulativa gissningsdiskussion som ständigt är på tapeten :)

 

LEV NU! - KÖP NU! - HA ROLIGT NU!

Å andra sidan är tålamod en dygd. Om man kan vänta några veckor för en bra mycket bättre (eller billigare) dator kan det nog vara värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matador2003

Jo fast just denna diskussion har ju varit i gång för 4 månader sedan. Och vad är det som säger att man skall släppa nya till sommaren och inte till hösten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom lovade att komma upp i 3GHz till sommaren. Då borde dom väl åtminstone komma ut med lite snabbare modeller....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är rätt säker på att Jobs är en visionär som VILL en massa.... att sedan tekniken inte är lika snabb i verkligenheten som hans (och en del runt honom' s) tankar..... är väl bara att beklaga... eller i alla fall inse... Sådana som Jobs fins det alldeles för få av i denna värld.,... att de sedan då o då kan vara en pain in the ass... ja det vet jag.. men ändå - de behövs....

 

Jag vill ju själv ha en G5a... (har ingen ännu)... och visst håller jag ut just nu för vem vill köpa ngt som ”var nytt” i höstas??? Inte jag i alla fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matador2003
. och visst håller jag ut just nu för vem vill köpa ngt som ”var nytt” i höstas??? Inte jag i alla fall...

Frågan kanske skulle kunna omformuleras: Vem kan köpa ngt nytt som inte existerar? Inte jag i alla fall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej då.... med erfarenhet av vad som händer varje år i databranschgen så är det ngt på G.... som skall säljas och köpas det med....

 

Vill du slå vad om att det inte kommer ngt nytt i g5 serien inom några månader med mig????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matador2003

Ja gärna! Men hade du sagt samma sak för 4 månader oxo? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All industri - dit hör Maccen och alla dess tillbehör - utvecklas hela tiden.... så på ritbordet eller i sinnet finns tex redan en G6a om den nu skall heta G6a eller DXR1.... att en ny Mac vad den nu kommer att heta eller se ut som kommer är väl en självklarhet..... redan innan den senaste nya kommit osv.... (w00t)

 

 

Tänk sedan på ALLT som sitter i den... moderkort, minnen.,.. läsare kablar... ut o ingångar utvecklas är det samma med så klart.....l för at inte tala om marknadsföringen, pr, annonser manualer - pdfer... websidor och sånt som måste planeras i tid.... ja mycket är redan klart skulle jag tro eller finslipas på....

 

Nytt är på G - det är alltid ngt nytt på G.....alltid... Bara jag som inte blir ny:-))))) Men ok förändras kanske går... vem vet... det är lite osäkrare... Länge sdean ngn anmälde ett inlägg av mig.... tror jag... kanske en liten förändring genom hugg o slag??:-DDDDDD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 månader - svar ja! - Jag satt o tittade på en booring streaming video i hopp om att få handla.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, verje gång strax efter man släpper nya datorer så börjar folk omedelbart spekulera i om det kommer nya uppgraderingar hela tiden. Om du/ni behöver dator nu så köp nu! Lev nu! Ville bara tillägga det i denna eviga och utragna spekulativa gissningsdiskussion som ständigt är på tapeten :)

 

LEV NU! - KÖP NU! - HA ROLIGT NU!

Vi VET att om man behöver en dator så köper man en. Å andra sidan finns inget roligare än att spekulera om nya grejor!! Ta inte bort nöjet för oss...... (w00t) (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöver en ny för ro i min själ så det så...... nyyyyy nyyyyy nyyyyyyy nyyyyyyyyyyyyyyyyyy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matador2003

hehe! ok ok ok! Jag ger mig, ni får spekulera vidare men vänta inte för länge bara utan gör slag i saken och börja njut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe! ok ok ok! Jag ger mig, ni får spekulera vidare men vänta inte för länge bara utan gör slag i saken och börja njut!

Om du har följt med noga i forumet så har du kunnat läsa minst tre trådar det senaste året som har handlat just om detta när det är läge att köpa. De flesta av oss vet att det ALLTID är fel läge att köpa iofs.... men om man nu ska köpa så vill man ju ha koll på läget och inte göra ett dumköp. Har man lovat snabbare datorer till sommaren så är det väl dumt att köpa nu om man inte behöver....

tror jag... kanske.... (w00t) (w00t) (w00t) Dessutom så måste vi ju ha trådar här på forumet.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag LOVAR att handla så mycket jag kan.....

 

Jag LOVAR att öppna fler trådar när ngt intressant - som tex att handla - eller frågor rörande Mac kommer upp....

 

Jag LOVAR att vara så snäll så snäll jag bara kan... (Ni ser hur meningen är formulerad va? :rolleyes: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Ni ser hur meningen är formulerad va? :rolleyes: )

Är du politiker!?!!? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe! ok ok ok! Jag ger mig, ni får spekulera vidare men vänta inte för länge bara utan gör slag i saken och börja njut!

Om du har följt med noga i forumet så har du kunnat läsa minst tre trådar det senaste året som har handlat just om detta när det är läge att köpa. De flesta av oss vet att det ALLTID är fel läge att köpa iofs.... men om man nu ska köpa så vill man ju ha koll på läget och inte göra ett dumköp. Har man lovat snabbare datorer till sommaren så är det väl dumt att köpa nu om man inte behöver....

tror jag... kanske.... (w00t) (w00t) (w00t) Dessutom så måste vi ju ha trådar här på forumet.... ;)

Samtidigt som det är dumt att köpa en produkt precis när den släppts bara för att prissänkas om någ(on/ra) månad(er).

Egentligen är dom bästa köpen utgånde hårdvara i många fall vilka man kan få för ganska bra priser,

men även dom kan vara överprisade jämnfört med ny hårdvara, så det är svårt.

 

Och oavsett när man köper förlorar man alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...