Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bootbar USB


Nilserikp

Rekommendera Poster

Nilserikp

Jag har en ISO-fil "...._USB.iso" som jag vill lägga på en USB-sticka, vilken skall vara BOOT-bar.

Enkelt va?????? Men oj vad besvärligt. Har hållit på snart en vecka för att åstadkomma detta. Man är snart gråtfärdig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för system du vill boota? Mac OS är inte så mycket ISO, så det måste handla om något annat än Mac OS.

 

Är det Mac OS du vill boota från en sticka så finns det guide här på forumet hur du ska installera det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nilserikp

Det är ett LINUX System

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BajaMajaN

Tjena Nilserikp!

Kolla in den här sidan: http://www.pendrivelinux.com/

Den visar visserligen hur du installerar (olika distar av Linux) ifrån Windows, men även ifrån Live CD, dock så har jag inte sett något hur man installerar ifrån Mac OS. Men men, den sidan kanske hjälper, har själv kört bootbar USB och har fixat det ifrån denna sida ;)

PS: Det är väldigt bra förklarat på sidan (tycker jag) DS.

Tjena Jarting!

Nu blev jag rätt nyfiken på att testa Mac OS i en USB... Skulle du kunna länka guider?

Eller är det så att om jag har Mac OS i en USB stika kan jag bara boota den på en Mac (intel?) eller skulle det funka att ta med den till skolan eller kompisarna som kör Windows och stoppa in guld-stikan och köra Mac OS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Det är lite trist att visa trådar dör ut..

Så..

 

Om det är någon som kan svara på det jag skrev till Jarting (inlägget ovan) så blir jag glad! :)

 

 

Må bra mina mac vänner! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...