Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur ringa billigast i USA med svensk iPhone (Telia)?


krakan1

Rekommendera Poster

hej

 

jag ska till usa snart och jag vill andvända min iphone att ringa med till sverige och i usa när jag är i usa. jag vill att det ska kosta så lite som möligt när jag ringer och sms:ar. vad finns det att göra?

 

jag har telia abonnemang

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, det kommer kosta, jag ringde ganska mycket när jag var i USA, men det kostade inte multum.. Men kolla in telias hemsida kanske finns en bra lösning där, tre har ganska bra sånna guider på sin sida.. Hittar du inget så maila eller ring telia.. Men surfande ska du hålla dig borta från, om det inte är ett wlan förstås..

 

VÄlkommen hit!

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om möjligt, ta med dig en andra telefon och köp ett vettigt kontantkort i USA för USA-ringandet, så slipper du betala för att samtalet ska gå över Atlanten två gånger. Alltså din vanliga telefon med ditt vanliga abonnemang till Sverige och en andralur med USA-nummer för USA-ringande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ring med skype-out kanske kan minimera kostnaderna, men då måste du ju sitta på wlan där borta såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Hej.

 

När du åker till USA med ett Telia abonnemang och ska ringa så kostar det:

17,25:-/minut inom landet

22,50:-/minut att ringa hem till Sverige

6.75:-/minut att svara

4:-/st för SMS

9.90:-/st för MMS

120:-/påbörjad MB data för surfning. Detta innebär att om du har en iPhone som kollar mailen lite då och då så kommer det att kosta 120:-/gång som den kollar mailen.

Dessa uppgifter är från Telia.se Vi rekomenderar att använda sig av någon av följande operatörerer i USA: AT&T wireless, Bellsouth, Cincinatti Bell wireless, Cingular Wireless, Nextel iDen (kräver dock speciell iDen telefon), Pac Bell eller T-Mobile.

 

Lycka till och trevlig resa.

 

Anders Häll

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Hej.

 

När du åker till USA med ett Telia abonnemang och ska ringa så kostar det:

17,25:-/minut inom landet

22,50:-/minut att ringa hem till Sverige

6.75:-/minut att svara

4:-/st för SMS

9.90:-/st för MMS

120:-/påbörjad MB data för surfning. Detta innebär att om du har en iPhone som kollar mailen lite då och då så kommer det att kosta 120:-/gång som den kollar mailen.

Dessa uppgifter är från Telia.se Vi rekomenderar att använda sig av någon av följande operatörerer i USA: AT&T wireless, Bellsouth, Cincinatti Bell wireless, Cingular Wireless, Nextel iDen (kräver dock speciell iDen telefon), Pac Bell eller T-Mobile.

 

Lycka till och trevlig resa.

 

Anders Häll

Telia Kundservice

 

Helt sjuka priser! USA är väl inget U-land heller och det är ju ingen satellittelefon jag har.

Skulle aldrig få för mig att ringa med ett svenskt SIM-kort i USA, den saken är säker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en mobil i USA med något special erbjudande för utlands samtal (till sverige då).

Eller försök hitta något "ring hem" erbjudande här i sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ring inte mobilt överhuvudtaget. Det är dyrt hur du än gör när du ska ringa över halva klotet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...