Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macworld - nytt papper!


lasson

Rekommendera Poster

Hej Macworld (och alla andra)

 

Ni bytte papper på inlagan till det senaste nummret. Det har en rätt ovanlig känsla tycker jag (onormalt strävt även för ett obestruket papper på nåt sätt) och jag gillar det. Pappret påminner mest om en riktigt tunn variant av mina epson bläckstrålepapper egentligen. Bilderna blev helt okej också.

 

Så… vad heter pappret och är det ett papper som man får tag på via sina vanliga kanaler (svenskt papper t ex)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det är mycket säkrare att ställa frågan direkt till ngn på redaktionen:

 

 

http://macworld.idg.se/info/redaktion.asp

 

 

 

Pappeskvaliten är jag lite tvåhågsen till ena ggn tycker jag den är spännande andra så tycker jag inte om den... så antagligen är den bra:-)))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pappret gör det mera kul att läsa tidningen tycker jag!!! Bra val. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde detta var till redaktionen? eller läser de aldrig här? då känns ju hela denna avdelning i forumet rätt menlös?

 

Försökte lägga in frågan under "tyck till om senaste numret" men där hade jag ju inte rätt att skriva :)

 

Jag försöker framhärda och se om nån svarar här :). De skriver ju överallt i tidningen om forumet iaf så de borde ju vara intresserade av att titta där emellanåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Jag är den på redaktionen som håller koll på forumet. Dessvärre är det mycket annat som ska hållas i också så ni får försöka ha överseende med om jag inte svarar direkt. Är det något som rör Valter brukar jag uppmärksamma honom på det.

 

Angående pappret så stämmer det att vi har bytt. Såväl inlaga som omslag faktiskt. Vet inte exakt vad det heter men lovar att återkomma med svar på frågan.

 

Auf Wienerschnitzel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar det nya pappret också, fast en aaaaaning tjockare inlaga hade varit bra, då sidorna lyser igenom något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kostnaden för att sända ut tidningen kanske lägger hinder i vägen för tjickare papper...

 

Gjorde nyss en bilaga (!!!) för tysk fotofackpress där bilagan INTE fick överskida 25 gram.... det var snålt det... 8 sidor 210*280 - 23.45 gr.... lysa igen.. :-))))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

any update on this? eller måste jag skriva ett mail också? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Denna information får jag från vår AD:

 

Inlaga: 90 gram WF.

Omslag: 150 gram Gallerie art.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wf måste ju stå för waffle… en 90 grams våffla helt enkelt… tack… då ska jag nog kunna ruska fram lite sånt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...