Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Pimp my Macbook - Uppgradera internal speaker eller byta ut DVDn?


nr23se

Rekommendera Poster

Efter att i förra veckan ha pimpat min Macbook (intel 2,0 Ghz, 2x512 mb, 120 gb, dvd-rw) men en ny hårddisk (7200 rpm, 320 gb) och nytt minne (2x1 gb) så vart jag sugen på att göra den ännu bättre. Den pimpning jag gjorde för blotta 1500 kr har gjort att min macbook som är dryga 2 år antagligen går att köra 2 år till.

 

Vad mer kan man hotta upp macbooken med? jag funderade på om det går att byta den inbyggda högtalaren? Är det någon som gjort det eller vet var man kan köpa högtalare som passar?

 

Någon som tagit bort DVDn och satt in nått annat roligt där? Extra hårddisk, 3g-modem eller så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade visst det jag letade efter. På http://www.ifixit.com/MacBook-Parts/MacBoo...eaker/IF186-007 finns inbyggda högtalare för macbook att köpa och dessutom med subwoofer! ska nog prova! kan ju inte bli sämre än den högtalare som finns i!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo de sitte i men dom är värdelösa och jag tänkte man kunde byta ut dom mot något som är bättre (och som passar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är samma som sitter i som dom du länkar till, så det blir ju ingen skillnad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...