Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

lar-sode prestenterar sig


lar-sode

Rekommendera Poster

Har varit medlem här ett tag nu och kom på att det kanske är dags att presentera mig lite mer i detalj.

 

Har en bakgrund som officer i flottan med inriktning på vapen- & systemteknik. Vid det för Försvarmakten turbulenta året 2004 så bestämde jag mig för att även ta en civilt högskoleexamen.

 

Det blev en magister utbildning i data- & systemvetenskap från Stockholms Universitet. Är nu inne på sista terminen och sitter och skriver på min magisteruppsats där jag gör en studie på om det skilljer något i en programmerares angreppsätt beroende på om han/hon använder ett statisk eller dynamiskt typat språk. Då jag har ett stort intresse av programmering är jag mest aktiv i trådar som rör programmering i alla dess former här på forumet. Jag är för tillfället mest insöad på dynamiska språk så som ruby och python.

 

Jag bytte till Mac-plattformen 2008 nov, då den nya MBP släpptes och min gammla Dell började bli föråldrad. Då många av mina lärare inom programvaruteknik använde Mac blev jag interesserad och lite suktad att gå över, ett val som jag verkligen inte ångrat. Om man borser från C# så är jag mycket mer produktiv på min MBP.

 

Förrutom min magisteruppsats håller jag för tillfället på med:

--> Att lära mig Ruby on Rails

--> Läser igenom källkoden till remaken av Wolfenstein 3d till iPhone.

--> Skall nog köpa en bok om Erlang

 

Min blogg som sporadiskt uppdaderas finner ni här:

http://people.dsv.su.se/~lar-sode/Lars_DSV.../Blog/Blog.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej & Välkommen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar! :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen!! :borstatanderna:

Själv genomgick jag VTP i Bollnäs och halkade in på Mac för att jag inte visste nåt om datorer. Tack för det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nämen tjenare, ha en trevlig vistelse på forumet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Fet tummen upp och välkommen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...