Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför syns inte DVD skiva


Nissen

Rekommendera Poster

Köpte en extern firewire DVD brännare allt funkade perfekt tills att jag skulle använda den interna DVD läsaren. Skivan spottas bara ut igen från DVD läsaren men använder jag brännaren så går allt perfekt.

Vad skall jag göra för att läsaren skall behålla skivan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar igen

Är min DVD läsare för gammal för att läsa DVD-r skivor har G4 350 mhz eller måste något uppdateras för att klara det kör 10.2.8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

markuslagerwall

Kan det inte vara så att du valt din externa läsare som standardläsare?

Och att det därför blir strul?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det alla CD skivor funkar och ej brända DVD funkar också, kan det bero på färgen på lagret på skivorna är mycket mörkare på brännbara DVD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en extern firewire DVD brännare allt funkade perfekt tills att jag skulle använda den interna DVD läsaren. Skivan spottas bara ut igen från DVD läsaren men använder jag brännaren så går allt perfekt.

Vad skall jag göra för att läsaren skall behålla skivan

Gör ren läsögat med en TOPZ!!!

 

Hade ett liknande fel och frågade på forumet för ett halvår sedan och kollade ALLT!! Alla goa vänner ställde upp och tillslut var det bara vanlig enkel rengöring som saknades.... hehehe... :blush: :angel: (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är ett systemverktyg men det kanske bara går till WINDOWS!!

kofot.jpeg

 

Kom på att den jag fixade hade släde.... vet inte hur man kommer åt dem som har lasern inne i själva burken..

Någon kanske vet om det finns rengöringsskiva att slänga in.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

markuslagerwall

Det finns rengöringsskivor att köpa.

På dem sitter, oftast, två pyttesmå borstar.

Det är bara att köra in den så fixar den resten själv. Kostar 100-200.-.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade Hama Laser Lens Cleaner tyvärr utan resultat. Kanske är så att läsaren är gammal men 5 år är väl inte så mycket :sorry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade Hama Laser Lens Cleaner tyvärr utan resultat. Kanske är så att läsaren är gammal men 5 år är väl inte så mycket  :sorry:

Torka av skivan - det kan hjälpa ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är flera och endast nybrända skivor alla köpta DVD skivor funkar perfekt kan det vara att den inte klarar 4.7 gig formatet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova byt märke på DVD-skivorna. Vissa DVD-läsare är känsliga mot vissa märken. Att DVD-brännaren klarar att läsa skivorna förstår jag, den har ju skapat skivorna. Men däremot så kan den interna DVD-läsaren vara lite kitslig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...