Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

gamla Cinemadisplay 23", bra?


nergom

Rekommendera Poster

funderar på att köpa en begagnad Cinema Display 23" att ha till min Macbook Pro 15,4"(den innan Unibody, köpt i oktober 2008)

behöver större skärmyta till videoredigering (After effects+final cut)

 

Har hittat en 2 år gammal i fint skick, för 5000 (lite saftigt pris tycker jag)

hur ljusstark är den i förhållande till min MBP-skärm?, försämras ljusstyrkan avsevärt på 2 år?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker att du ska köpa en ny skärm istället, typ en samsung eller nått, dom är billligare =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funderar på att köpa en begagnad Cinema Display 23" att ha till min Macbook Pro 15,4"(den innan Unibody, köpt i oktober 2008)

behöver större skärmyta till videoredigering (After effects+final cut)

 

Har hittat en 2 år gammal i fint skick, för 5000 (lite saftigt pris tycker jag)

hur ljusstark är den i förhållande till min MBP-skärm?, försämras ljusstyrkan avsevärt på 2 år?

 

 

KÖP!! grym skärm, har en själv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cinema display 23" är ju fortfarande en mycket trevlig skärm, även om den, som sagt, är i det betydligt dyrare skiktet. Om du har lust/råd att punga ut så är det en skärm som säkert håller ett antal år framåt... eller så köper du den och skickar den till mig så kan jag använda den xD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe ok :ThumbsUp: , hm jag inser att jag inte har råd, lutar åt den här nu: http://www.dustinhome.se/pd_5010205026.aspx

fått bra recensioner dom jag sett på nätet, snygg och stor, fast skulle vara bra att se hur bildkvalitén är i verkligheten först.. viktigast känns att den är likvärdig med min MacBookPros skärm, man vill ju inte byta ner sig :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hittade en 20" cinema display på pc-city för 4995 så jag beställde en i måndags, fick den idag, supernöjd! (bara att få till kalibreringen så den matchar macbookpron..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...