Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ljud / musik restaurering


TUBENs

Rekommendera Poster

Jag har ett x antal live bootlegs hemma på kassett och dylikt och skulle vilja fixa till dom så det blir en sjysst ljudbild. Kassetterna börjar bli väldigt gamla och slitna och skulle vilja rädda dom innan det är för sent.

Vad jag skulle vilja göra är bl.a. att ta bort bakgrundsbrus m.m. Göra dom renare helt enkelt och i slutändan equaliza lite.

Känner till endel program till pc, däribland Dart pro som jag gillar skarpt, men då jag är Macanvändare, så undrar jag om det möjligtvis finns något motsvarande för Mac?

 

/MVH Tobbe!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spin Doctor (Finns/medföljer Toast)

Spark (kostar om du inte får tag i LE varianten nånstans på nätet)

Peak (bra men dyrt..)

Alla dessa renderar i realtid. Tvåspårs. Finns shareware som man inte vet vad de gör eller hur det blir...Kanske t.o.m. Amadeus.

Se om du kan få tag i demo´s. på de första......

Kanske Protools finns f.f. som gratisversion, men det är lite overkill....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ProTools Free, det kan aldrig vara overkill med världens bästa ljudeditor helt gratis, men den funkar endast i OS 8 och 9.

 

Sound Studio är också mycket bra, finns både till X och 8/9 - kostar dock $50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har då aldrig fått Felt Tip (dvs Soundstudio att funka i realtid, chansningar är vad som gäller där....)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rudmark, måste det vara i realtid? Jag brukar oftast vilja rulla igenom ett spår några gånger när jag processar, det finns alltid någonting nytt att skruva på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...