Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skrivaranslutningsproblem


Blander

Rekommendera Poster

sorry dubbelpost av misstag, vet inte hur jag får bort ett inlägg...

 

Har trådlöst nätverk med Airport Extreme.

Har en PC i detta nätverk samt en HP Photosmart trådlös skrivare, funkar utmärkt med PC:n.

Försökte nu installera den även på min Macbook via Bonjour. Den dyker upp i skrivarlistan, har ett grönt lyse på sig, men när jag försöker skriva ut något kommer gula varningstriangeln och ett gäng felmeddelanden:

 

Photosmart C4380 series (D7FABE)

Utskriften av sidan 1, 100% klar.

möjlig att lösa: Kan inte ansluta till skrivaren.

Kunde inte ansluta till värden HPD7FABE.local. på port 9100

Nätverksvärden HPD7fabe.local är upptagen, försöker igenom om 15 sekunder.

 

(felmeddelandena ovan kommer inte alla direkt utan poppar upp efterhand när jag försöker göra en utskrift).

 

Jag har inte använt HP:s originalskiva alls, det verkar ju som om Macen vill och kan installera på egen hand och hitta nödvändiga drivers. Men sen funkar det inte...

 

Idéer, någon....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
sorry dubbelpost av misstag, vet inte hur jag får bort ett inlägg...

 

Har trådlöst nätverk med Airport Extreme.

Har en PC i detta nätverk samt en HP Photosmart trådlös skrivare, funkar utmärkt med PC:n.

Försökte nu installera den även på min Macbook via Bonjour. Den dyker upp i skrivarlistan, har ett grönt lyse på sig, men när jag försöker skriva ut något kommer gula varningstriangeln och ett gäng felmeddelanden:

 

Photosmart C4380 series (D7FABE)

Utskriften av sidan 1, 100% klar.

möjlig att lösa: Kan inte ansluta till skrivaren.

Kunde inte ansluta till värden HPD7FABE.local. på port 9100

Nätverksvärden HPD7fabe.local är upptagen, försöker igenom om 15 sekunder.

 

(felmeddelandena ovan kommer inte alla direkt utan poppar upp efterhand när jag försöker göra en utskrift).

 

Jag har inte använt HP:s originalskiva alls, det verkar ju som om Macen vill och kan installera på egen hand och hitta nödvändiga drivers. Men sen funkar det inte...

 

Idéer, någon....?

 

 

Använd skivan...? Till min skrivare (C4599) hade HP bättre drivrutiner för Mac OS än för Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Det är alltid problem med skrivaren till airport extreme tycker jag. Använder sällan skrivaren men när det väl är dags så funkar det precis aldrig. Man får ta väck skrivaren i Systeminställningar och lägga till igen. Tror det står så i OsX hjälp också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...