Andreas Leijon Posted April 21, 2004 Share Posted April 21, 2004 Amerikanska Lindows, även kända som Lindows, har inte nöjt sig med att kopiera Windows, nu ska de ge sig på Apple också. Vad sägs om denna plumpa kopia av iPhoto? Eller denna stöld från iTunes? Läs hela nyheten här! Link to comment Share on other sites More sharing options...
HC Andersson Posted April 21, 2004 Share Posted April 21, 2004 Jag tycker att det är helt rätt av Lindows att göra en Itunes-klon, då Apple valt att göra en iTunes-klient till både Mac och även Windows men struntat i Linux som trots allt nästan har lika stor marknadsandel på skrivborden som Mac. Vad det gäller Lphoto så tycker för det första att Lindows kopiering bevisar hur bra iPhotos användargränsnitt är, men visst kunde Lindows ha ansträngt sig med att utveckla ett eget gränsnitt. Men hade de varit tvungna att lägga åtskilliga miljoner både på programmering och formskapare, jag tror att de behöver de pengarna till marknadsföring och andra för Lindows viktigare saker. Lindows förtjänar dessutom en stor eloge för att de ger ut både Lphoto och Lmusic som öppen källkod, fritt att ta hem och kompilera till både Windows, Mac och Linux om man så vill. Det är förövrigt programmerat i Python. Att de inte kopierat iMovie som jag tycker är det starkaste programmet i iLife-paketet är lite konstigt, fast det programmet har nog ett kraftfullt underliggande system. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jimolp Posted April 21, 2004 Share Posted April 21, 2004 Vissa detaljer var lika och det är illa tycker jag. Det är mycket roligare med originella ideer. men det bevisar ju en bra sak: Apple inspirerar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Golab Posted April 21, 2004 Share Posted April 21, 2004 tråkigt att kde inte hade cnlonat inan för det skule passa in perfekt i senaste kde ver plus att det skule va open sours Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axelman Posted April 21, 2004 Share Posted April 21, 2004 Att bli kopierad är högsta beröm! Sen får Apples advokater göra sitt.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
HC Andersson Posted April 21, 2004 Share Posted April 21, 2004 Axelman: Visst. Mosaic/Netscape-utvecklarna borde kanske stämma skiten ur Apple för deras gränsnittsstöld i Safari, skillnaden mellan Lphoto och iPhoto är ungefär lika stor. Sen kan man fråga sig varför alla ordbehandlare ser på pricken identiska ut? Därför att det har blivit ett praktiskt standardutseende för ordbehandlare, du har väl inget emot att iTunes layout blir standard bland musikspelare? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Golab Posted April 21, 2004 Share Posted April 21, 2004 Axelman: Visst. Mosaic/Netscape-utvecklarna borde kanske stämma skiten ur Apple för deras gränsnittsstöld i Safari, skillnaden mellan Lphoto och iPhoto är ungefär lika stor. Sen kan man fråga sig varför alla ordbehandlare ser på pricken identiska ut? Därför att det har blivit ett praktiskt standardutseende för ordbehandlare, du har väl inget emot att iTunes layout blir standard bland musikspelare? provar du skrema mej? det utsendet bli standard *URKK* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langborg Posted April 21, 2004 Share Posted April 21, 2004 Visst är det likt Apples program, men inte på långa vägar lika snyggt. Jag vet inte varför, men på nåt sätt så lyckas alla kopierare att göra fula, överdesignade kopior. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.