Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Linspire kopierar iPhoto ocfh iTunes


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Andreas Leijon

Amerikanska Lindows, även kända som Lindows, har inte nöjt sig med att kopiera Windows, nu ska de ge sig på Apple också.

Vad sägs om denna plumpa kopia av iPhoto?

 

lphoto-shot.jpg

 

Eller denna stöld från iTunes?

 

lsongs-shot.jpg

 

 

Läs hela nyheten här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HC Andersson

Jag tycker att det är helt rätt av Lindows att göra en Itunes-klon, då Apple valt att göra en iTunes-klient till både Mac och även Windows men struntat i Linux som trots allt nästan har lika stor marknadsandel på skrivborden som Mac.

 

Vad det gäller Lphoto så tycker för det första att Lindows kopiering bevisar hur bra iPhotos användargränsnitt är, men visst kunde Lindows ha ansträngt sig med att utveckla ett eget gränsnitt. Men hade de varit tvungna att lägga åtskilliga miljoner både på programmering och formskapare, jag tror att de behöver de pengarna till marknadsföring och andra för Lindows viktigare saker.

 

Lindows förtjänar dessutom en stor eloge för att de ger ut både Lphoto och Lmusic som öppen källkod, fritt att ta hem och kompilera till både Windows, Mac och Linux om man så vill. Det är förövrigt programmerat i Python.

 

Att de inte kopierat iMovie som jag tycker är det starkaste programmet i iLife-paketet är lite konstigt, fast det programmet har nog ett kraftfullt underliggande system.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa detaljer var lika och det är illa tycker jag. Det är mycket roligare med originella ideer.

 

men det bevisar ju en bra sak: Apple inspirerar! B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tråkigt att kde inte hade cnlonat inan för det skule passa in perfekt i senaste kde ver plus att det skule va open sours

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att bli kopierad är högsta beröm! Sen får Apples advokater göra sitt.... :lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HC Andersson

Axelman: Visst. Mosaic/Netscape-utvecklarna borde kanske stämma skiten ur Apple för deras gränsnittsstöld i Safari, skillnaden mellan Lphoto och iPhoto är ungefär lika stor.

 

Sen kan man fråga sig varför alla ordbehandlare ser på pricken identiska ut? Därför att det har blivit ett praktiskt standardutseende för ordbehandlare, du har väl inget emot att iTunes layout blir standard bland musikspelare? <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman: Visst. Mosaic/Netscape-utvecklarna borde kanske stämma skiten ur Apple för deras gränsnittsstöld i Safari, skillnaden mellan Lphoto och iPhoto är ungefär lika stor.

 

Sen kan man fråga sig varför alla ordbehandlare ser på pricken identiska ut? Därför att det har blivit ett praktiskt standardutseende för ordbehandlare, du har väl inget emot att iTunes layout blir standard bland musikspelare?  <_<

provar du skrema mej? det utsendet bli standard *URKK*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det likt Apples program, men inte på långa vägar lika snyggt.

 

Jag vet inte varför, men på nåt sätt så lyckas alla kopierare att göra fula, överdesignade kopior.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...