Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fujufilm Finepix S5 Pro


iSwitch

Rekommendera Poster

Är det någon här inne som har erfarenhet av ovan nämnda kamera som till det yttre är samma som Nikon D200 men har Fujis sensor och firmware.

 

Den har ju börjat trilla ner ganska ordentligt i pris vilket är attraktivt. Har ju läst ett antal tester om vad denna kamera presterade i jämförelse med andra då nya kameror men om man dristar sig till att jämföra med exempelvis Nikon D300? Nikon D700 är det ju knappast lönt att jämföra med då den ligger i helt annan prisnivå även om FX-sensor är sjukt åtråvärt för min del som kommer från Nikons analoga värld och har flera fina fasta Nikongluggar som jag gärna vill kunna utnyttja.

 

Liveview kan jag klara mig himla bra utan och även om hastighet (Frames per second) är kul så är det inget jag sätter överst på önskelistan.

 

Önskvärt är däremot väder/dammtätning, oömt hus, LÅGT brus i synnerligen ljusfattiga miljöer, stort dynamiskt omfång, möjlighet till auto bracketing, gärna 5-7 exponeringar.

 

Lurar jag mig själv om jag kikar på S5:an jämfört med D300:an som ju är en nyare kamera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...