Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

I dag börjar Telenor sälja iPhone


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Äntligen lite konkurrens! Nu kanske vi kan få se lite pressade priser så att även fattiga studenter får råd att skaffa sig en iPhone.

Fast det kostar ju ändå en del fortfarande. Och med en bindningstid som inte är av denna världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

467:- i månaden inklusive fri surfning och samtal + sms upp till 299 kr, utan kontantinsats för telefonen, tycker jag är helt ok. I praktiken innebär det en avbetalning på 168 kr i månaden för telefonen under 24 månader = 4 032 kr. Resten är priset för abonnemang och samtalspott som man får ringa för.

 

Det som är en nackdel är att samtalspriserna och sms ligger något höga tycker jag - 0,29 kr/minut och 0,69 kr/sms.

Om man inte skickar sms utan bara ringer så hamnar man på ungefär 16 timmars samtal om jag räknat någorlunda rätt.

Då tror jag nog att erbjudandet för 100 kr mer i månaden är bättre, för då får man samtals och sms-pott på 399 kr + 8Gb extra i telefonen, samt billigare samtal och sms som gör att potten räcker längre - uppskattningsvis över 30 timmar.

 

 

Nog känner jag mig mer lockad av detta än Telias iMini, iMidi och iMaxi-alternativ...

Men ok, bindningstiden på 24 månader är väldigt tilltagen och det tror jag de kommer förlora på. Boka upp sig i två års tid...

Det kommer kanske andra erbjudanden under dessa två år, och då kan man inte byta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kunde inte hålla mig!! :D

 

/iphone ägare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om det är som övriga telenor ab så går de att förlänga/säga upp efter 18 månader...så man kan ju byta upp sig efter ett tag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

467:- i månaden inklusive fri surfning och samtal + sms upp till 299 kr, utan kontantinsats för telefonen, tycker jag är helt ok. I praktiken innebär det en avbetalning på 168 kr i månaden för telefonen under 24 månader = 4 032 kr. Resten är priset för abonnemang och samtalspott som man får ringa för.
Det är ungefär samma sak som jag hade för min TyTN II och det är helt oki.

 

https://forum.macworld.se/index.php?s=&...t&p=1037732

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...