Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Borttaget program i AppStore


Slowflow

Rekommendera Poster

Har ni varit med att något program ni laddat ner helt plötsligt är borta?

 

ShoppingList ( http://www.wfco.de/applications/iphone/ShoppingList ) finns varken i den Svenska AppStore eller den Amerikanska (har bara kollat de två).

Har skickat ett mail till Apple och frågat varför det är borta, men det verkar helskumt enligt mig. Om det vore så att programmet inte utvecklas längre kunde de väl iaf låtit den sista uppdateringen ligga kvar?

 

Har glömt att uppdatera min iPod så det känns ju lite surt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte specifikt angående den här appen, men det kan ju vara möjligt att utvecklarna valt att ta bort den själva. Det lär inte ha att göra med att den inte utvecklas längre. Det kan också vara så att Apple hittat något i appen som bryter mot deras regler och därför tagit bort den.

 

Hade den försvunnit från App Store endast, eller din iPod med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara AppStore. Har någon 1.x version på min iPod och har 2.0 på min iPhone.

Kom på idag att jag inte hade uppdaterat min iPod och de var då jag upptäckte att det inte fanns kvar i AppStore.

 

Om utvecklaren har tagit bort programmet verkar det inte underligt att det inte står på programmets hemsida?

Apple kan ju ha tagit bort det, men borde dom inte återbetala de som köpt det? De har ju trotts allt godkänt programmet en gång i tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara AppStore. Har någon 1.x version på min iPod och har 2.0 på min iPhone.

Kom på idag att jag inte hade uppdaterat min iPod och de var då jag upptäckte att det inte fanns kvar i AppStore.

 

Om utvecklaren har tagit bort programmet verkar det inte underligt att det inte står på programmets hemsida?

Apple kan ju ha tagit bort det, men borde dom inte återbetala de som köpt det? De har ju trotts allt godkänt programmet en gång i tiden.

 

Du får väl se vad som står i avtalet, kan mycket väl stå att Apple inte har någon skyldighet att betala tillbaka ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...