Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lite 3.0 bilder


bobochbob

Rekommendera Poster

  • Svars 76
  • Created
  • Senaste svar
FredrikBergstrom

Är du med i developerprogrammet? Om inte; kan du konfirmera att det bra att återställa till 3.0-ipsw'en och sen aktivera? Jag vill inte testa än, tänkte göra det på en "reserv"-iphone jag har först, men får vänta på den till ikväll..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt trevligt, tack för den lilla "förhandsvisningen"..

 

Hur upplever du betan är den väldigt "beta aktig" :P ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du med i developerprogrammet? Om inte; kan du konfirmera att det bra att återställa till 3.0-ipsw'en och sen aktivera? Jag vill inte testa än, tänkte göra det på en "reserv"-iphone jag har först, men får vänta på den till ikväll..

 

Aa, jag är med i developerprogrammet, så tyvärr vet jag inte.

 

Hur upplever du betan är den väldigt "beta aktig" :P ?

 

Än så länge funkar allt väldigt bra. Alla menyer och så flyter på väldigt bra. Å, ä och ö är lite jobbigt nu i början bara. Blir lätt att man skriver a och o istället. Men det är väl bara en vanesak. Sökfunktionen är riktigt grym och smidig. Den hittar det mesta. En sak dock som lyser i sin frånvaro är MMS. Man kan alltså inte skicka MMS (än..). Hörde att det kunde ha något med AT&T att göra.. Men men, betan är alltså hyfsat stabil av det jag har upplevt. Finns massa att säga men detta får räcka för stunden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kennylorentzon
Aa, jag är med i developerprogrammet, så tyvärr vet jag inte.

 

 

 

Än så länge funkar allt väldigt bra. Alla menyer och så flyter på väldigt bra. Å, ä och ö är lite jobbigt nu i början bara. Blir lätt att man skriver a och o istället. Men det är väl bara en vanesak. Sökfunktionen är riktigt grym och smidig. Den hittar det mesta. En sak dock som lyser i sin frånvaro är MMS. Man kan alltså inte skicka MMS (än..). Hörde att det kunde ha något med AT&T att göra.. Men men, betan är alltså hyfsat stabil av det jag har upplevt. Finns massa att säga men detta får räcka för stunden :)

 

Om du skulle känna att du vill skriva av dig om hur de nya funktionerna fungerar så får du jätte gärna göra det! :)

 

Mvh

Kenny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore det inte bättre med "klistra in" istf "infoga"? Jaja, bara en reflektion.

 

Trevligt med bilder! Gärna fler intryck och upptäckter! :)

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du skulle känna att du vill skriva av dig om hur de nya funktionerna fungerar så får du jätte gärna göra det! :)

 

Mvh

Kenny

 

Skrev lite kort om de mest :)

 

Cut, copy och paste

Copy paste fungerar på sms, anteckningar, e-mail och i safari. Funkar bra och är riktigt smidigt. Här har apple lyckats (igen..). En rolig funktionen för att ångra det man nyss klistrat in är att skaka iPhonen, då försvinner det man nyss la till.

 

Kamera och bilder

Nytt kamera GUI, kortet man just tagit visas längst ner till vänster. Det går att markera flera bilder i fotoalbumet, de man har markerat kan man dela, kopiera eller radera. Dela kan man bara göra genom e-post än så länge men jag antar att det funkar via mms (när det väl fungerar). Man kan också kopiera in bilderna man har markerat till ett mail. Även detta fungerar på ett riktigt smidigt och snyggt sätt. http://i44.tinypic.com/2zzj0jn.png

 

Anteckningar

Anteckningar synkas nu, äntligen! De synkas till mail-appen på macen. Det finns också en sökfunktionen som funkar väldigt bra och är snabb. Nu kan man också skriva anteckningar i landscape mode.

 

Sök - Spotlight

Spotlight på hemskärmen, den finns längst till vänster. Det fungerar att söka på det mesta. Sökfunktionen funkar även som en ”snabböppnare” till samtliga applikationer. Det går riktigt snabbt att söka, och att man kan öppna program, låtar, e-post igenom den är smidigt värre.

 

Telefon och kontakter

Man kan nu dela en kontakt, antingen via e-mail eller mms. Vet inte hur det funkar med bluetooth. När man skickar detta så får mottagaren en länk, och klickar man på den så får man upp kontaktinfon om den personen, precis som i telefonboken. Här ifrån kan man sedan välja om man vill spara kontakten eller lägga till i en befintlig kontakt. http://i41.tinypic.com/2hocsqp.png http://i44.tinypic.com/j0v18y.png

 

iPod

Man ser skivomslag och låtnamn på låten som spelas när telefonen är låst. http://i42.tinypic.com/mjv5kx.png

Det finns också en sökfunktion inbyggd i iPoden-appen. Nu finns det också "skaka för att blanda", precis som på nanon.

 

E-mail

Nu kan man också ha mail-appen i landscape mode och det finns också en inbyggd sökfunktion i appen.

 

Meddelande

Sms skickas i bakgrunden, så man kan skriva sms undertiden ett annat skickas. Nu kan man också vidarebefordra sms och ta bort enstaka sms från en konversation. Funkar bra och är väldigt enkelt. http://i42.tinypic.com/dh3lw.png

 

MMS funkar inte än så länge..

 

Röstmemon (Apples egna app)

Funkar väldigt smidigt, och är snygg. Röstinspelningarna lägger sig i en spellista i itunes. Man kan skicka memot via e-mail (och förmodligen mms när nu det börjar fungera..). Det finns också möjlighet till att korta memot, via ett mycket smidigt interface.

 

iTunes

Man kan kryptera iPhone backupen och som sagt välja till om man vill synka sina anteckningar.

 

I övrigt så flyter allt på väldigt bra och de flesta appsen fungerar fortfarande. Bara säg till om ni undrar över något annat, eller vill se mer bilder :)

 

Ursäkta för den fula retuschering, jag hoppas att ni har överseende med detta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet något om ny hårdvara? En ny generations iPhone alltså. Inte bara OS'et

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den infon håller ju apple fruktansvärt hårt på, under iphoneseminariet som apple höll idag så kan de typ inte ens kommentera flash för iphone, då är en ny iphone ännu hemligare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir våt i byxan av tanken på 3.0! :D Vill också ha! Bra med smårapporter från verkligheten!! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@kiwi:

Nä, infoga är ju betydligt mer logiskt tycker jag, har aldrig gillat "klistra in" (särskilt inte när det gäller fil/mapp som på PC), kanske kan det bli standard så småningom...

 

@bobochbob:

Tack så jättemycket för infon! Lite missnöjd över att inte vara utvecklare, men den som väntar på nåt gott...

 

/Mvh, Malin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore det inte bättre med "klistra in" istf "infoga"? Jaja, bara en reflektion.

 

Trevligt med bilder! Gärna fler intryck och upptäckter! :)

 

 

/ Kiwi

 

Smaken är som baken...

"Infoga" är kortare än "Klistra in" vilket i sammanhanget kanske är viktigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så har det alltid varit på min Touch 2g 2.2.1...

Så är det även på min iPhone med OS 2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, my bad :detvarintejag:

 

Så är det även på min iPhone med OS 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, my bad :detvarintejag:

 

det är lugnt :):kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, my bad :detvarintejag:

Haha. :P Har du läst mitt senaste PM? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man "vara" utvecklare utan att någonsin utveckla något? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man "vara" utvecklare utan att någonsin utveckla något? ;)

Ja, klart du kan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man "vara" utvecklare utan att någonsin utveckla något? ;)

 

Klart du kan, men kostar 99 dollar per år om du ska vara med och leka med sådana här saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl fundera på det, kan ju vara värt 1000 kronor per år för att få uppdateringar tidigare ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...