Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför upprör Apple så fruktansvärt?


Temudjin

Rekommendera Poster

När man läser kommentarerna till alla artiklar här på MACWORLD så kommer det hela tiden in folk som bara måste påpeka hur dåliga apple är. Samma sak gäller i forumet speciellt när det handlar om iphone folk måste verkligen hela tiden påpeka att den är dålig, saknar mms, hur mycket mer saker deras windows mobile telefoner kan osv osv. Vad beror detta på? Hur orkar folk bry sig så mycket om produkter och företag man tycker är dåliga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väkommen hit! Här gör vi samma grej fast åt andra hållet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, det där är ju ganska normalt. Vovloägare dissar Saab och alla andra bilar som är lite mer raffinerade :hihihi:

Att Apples produkter väcker känslor beror väl mer på att de fått rykte om sig att företrädesvis användas av de lite mer intellektuella, vilket jag är undantaget från.

Å andra sidan så har jag aldrig förstått detta dissande. Köper jag en bil så köper jag en bil som passar mig och struntar fullständigt vad andra kör omkring i. Samma sak när jag köper en dator.

 

Glöm dock inte att många Macanvändare är snabba på att klanka ner på Windows....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nää.. det är väl så att man vill ha det som är bra med Apples grejer och sen blir man totalt frustrerad när vissa andra "självklara" saker inte fungerar. Så är det med iPhonen för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo visst är man snabb att klanka ner på andra märken, men inte hänger man på PC-forum eller nokia-forum för att bara klaga på ALLT och hylla apple produkter?

 

Själv dissar jag windows men det är ju mer till polare som har problem med sitt billiga skit dom köpt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

axelhofmann

Därför att macanvändare är ett jävla pack. En liten sjuk samling av människor som avgudar allt Steve Jobs gör och sparar sina kartonger som dom fått sina prylar i, (seriöst, vem fan sparar en tom kartong?!).

 

Enbart det här får mig nästan att skämmas att jag har appleprodukter.

 

Jag har själv en macbook, en ipod och en iphone, pratar varken skit om microsoft eller apple... All elektronik har sina brister. Finns ingen fullfjädrad produkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför att macanvändare är ett jävla pack. En liten sjuk samling av människor som avgudar allt Steve Jobs gör och sparar sina kartonger som dom fått sina prylar i, (seriöst, vem fan sparar en tom kartong?!).

 

Rent seriöst så är det en lönande affär att spara kartongerna tills den dan Macen skall säljas. Det där sjuka packet betalar betydligt bättre för en Mac om originaltillbehören och kartongen är kvar.

 

Men gäller faktiskt mycket annat också, t.ex. en mobiltelefon ger ett högre pris om kartong och manualer medföljer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enbart det här får mig nästan att skämmas att jag har appleprodukter.

Det där är en inställning som jag inte förstår mig på... det känns som du lägger lika stor vikt vid datorvalet som de som är med i "sekten" - fast tvärtom liksom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Väkommen hit! Här gör vi samma grej fast åt andra hållet!

 

så sant, så sant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som känner igen användaren Vimp tex??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför att macanvändare är ett jävla pack. En liten sjuk samling av människor som avgudar allt Steve Jobs gör och sparar sina kartonger som dom fått sina prylar i, (seriöst, vem fan sparar en tom kartong?!).

 

Enbart det här får mig nästan att skämmas att jag har appleprodukter.

 

Jag har själv en macbook, en ipod och en iphone, pratar varken skit om microsoft eller apple... All elektronik har sina brister. Finns ingen fullfjädrad produkt.

Haha, en levande illustration av begreppet "sila mygg och svälja kameler"... Du skäms för att ha samma slags produkter som folk som spar tomkartonger, när du egentligen borde skämmas för att du är så jäkla onyanserad, generaliserande och fördomsfull. Jag känner massor av macanvändare (alltså såna som har jobbat med mac sedan många år) och vissa av dem vet inte ens vem Steve Jobs är och skulle de veta det så skulle de inte bry sig ett skit om honom. Själv är jag helt ointresserad av Apple, men gillar MacOS. I Sverige finns kanske en miljon macanvändare och du har träffat ca nio av dem. Det är vad en statistiker skulle kalla ett allt för smalt underlag för att kunna dra några statistiskt säkerställda slutsatser av.

Det kanske kommer som en överraskning för dig, men det finns faktiskt vuxna människor där ute som jobbar med/vid datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med iMatte där, att döma alla Macanvändare efter oss sjuka pack som bevistar detta forum är ju rent omdömeslöst.

De flesta Macanvändare vet inte ens om detta forum och är helt friska i huvudet. :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med iMatte där, att döma alla Macanvändare efter oss sjuka pack som bevistar detta forum är ju rent omdömeslöst.

 

Ja, jag har tom läst någonstans att Apple och Steve Jobs helt tar avstånd från detta forum, dess medlemmar och alla fanatiska åsikter om Mac som uttrycks här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har tom läst någonstans att Apple och Steve Jobs helt tar avstånd från detta forum, dess medlemmar och alla fanatiska åsikter om Mac som uttrycks här.

 

Fast vi är ju tillräckligt sjuka för att gilla dom ändå. Men så gäller ju regeln, den man älskar agar man, (verbalt alltså), något som trådskaparen inte fattat fullt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför man gör såhär grundar sig på våra känslor om hat och kärlek. Dessutom är det inte oprovocerat att de gör så, vilket flera redan påtalat här i denna tråd.

 

Det är så himla lätt att om man tycker att något fungerar jättebra för en själv så förstår man inte längre hur någon någonsin skulle vilja ha det andra. Och en annan viktig aspekt är att människor får en känslomässig bindning till sin produkt.

Speciellt de som hänger runt på internet, forum etc. De umgås ju med sin produkt flera timmar varje dag, svårt att inte älska den (eller hata den).

 

Det här är inget som är exklusivt gällande endast för Mac vs. PC, kolla på t.ex TV spelsvärlden PlayStation vs. Wii vs. Xbox eller fotboll och alla dess huliganer?

 

Själv älskar jag spel och Mac är en väldigt dålig plattform för att spela på, men å andra sidan så älskar jag Mac OS X också, så jag tänker bygga en 'gaming rig' när USB 3.0 och Windows 7 är ute, men för det mesta kör jag med min Macbook som klarar allt jag vill uträtta med en dator förutom just spelande...

Köper nog en Monitor med 2 videoingångar, varav ena kan allokeras av Macbooken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför man gör såhär grundar sig på våra känslor om hat och kärlek. Dessutom är det inte oprovocerat att de gör så, vilket flera redan påtalat här i denna tråd.

 

Det är så himla lätt att om man tycker att något fungerar jättebra för en själv så förstår man inte längre hur någon någonsin skulle vilja ha det andra. Och en annan viktig aspekt är att människor får en känslomässig bindning till sin produkt.

Speciellt de som hänger runt på internet, forum etc. De umgås ju med sin produkt flera timmar varje dag, svårt att inte älska den (eller hata den).

 

Det här är inget som är exklusivt gällande endast för Mac vs. PC, kolla på t.ex TV spelsvärlden PlayStation vs. Wii vs. Xbox eller fotboll och alla dess huliganer?

 

Själv älskar jag spel och Mac är en väldigt dålig plattform för att spela på, men å andra sidan så älskar jag Mac OS X också, så jag tänker bygga en 'gaming rig' när USB 3.0 och Windows 7 är ute, men för det mesta kör jag med min Macbook som klarar allt jag vill uträtta med en dator förutom just spelande...

Köper nog en Monitor med 2 videoingångar, varav ena kan allokeras av Macbooken...

 

Inte fan hänger folk som spelar nintendo på ett playstation forum å berättar hur jävla mycket nintendo kan osv.... Detta är specefikt för PC-älskare....

 

Mac-folk kanske älskar sina produkter på ett jävla märkligt sätt, men inte håller man på och skriver på varenda mobiltillverkares forum att iphonen kan si och så osv osv..... Det är den lilla klicken som finns som kallas för mac-hatare!

 

Eller tex under keynoten på macworld så hackade pc-folk macroumors-sidan bara för att skriva STEVE JOBS IS DEAD osv osv...... kan du tänka dig mac-folk gör samma sak mot tex pc för alla haha knappast!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte fan hänger folk som spelar nintendo på ett playstation forum å berättar hur jävla mycket nintendo kan osv.... Detta är specefikt för PC-älskare....

 

Mac-folk kanske älskar sina produkter på ett jävla märkligt sätt, men inte håller man på och skriver på varenda mobiltillverkares forum att iphonen kan si och så osv osv..... Det är den lilla klicken som finns som kallas för mac-hatare!

 

Eller tex under keynoten på macworld så hackade pc-folk macroumors-sidan bara för att skriva STEVE JOBS IS DEAD osv osv...... kan du tänka dig mac-folk gör samma sak mot tex pc för alla haha knappast!

 

Tona ner ditt språk!

Jag trodde du ville ha åsikter, var inte det anledningen till denna tråd?

Gå till vilket spel forum du vill så kan du se pajkastning i precis samma anda som här, "Wii har motion sensor", "PlayStation 3 har Cell processorer och kommer hålla i 10 år", "360 har alla exklusiviteter, finns ingen anledning att köpa annan konsol".

 

Varför tror du PC fanboys säger "Macibaner" eller "Mac talibaner", det finns många som förespråkar Mac för PC fanboys på liknande sätt som Vimp & Co gör här på Macworld.

Idioter finns i båda camper, PC har inte exklusivitet på de.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller tex under keynoten på macworld så hackade pc-folk macroumors-sidan bara för att skriva STEVE JOBS IS DEAD osv osv...... kan du tänka dig mac-folk gör samma sak mot tex pc för alla haha knappast!

 

Jodå, det kan jag tänka mig, mactalibanerna infiltrerar där de kan, och gör det ofta. Du kanske missat det för att du inte är inne på peceforum/-sidor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Vad jag undrar är om Temudjin har planer på att erövra Sverige (eller forumet?) från hästrygg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

axelhofmann

Förtydligande:

 

Självklart är inte ALLA mac-användare med i denna lilla hysteriska sekt som älskar Jobs, försvarar apple (hur kass en produkt än är), diskuterar med rädsla om Jobs hälsa (om han dör så kommer det gå dåligt för apple.. not likely) skapar dussintals hemsidor med rykten om alla kommande fantastiska produkter och helt enkelt brinner för allt vad som har med apple att göra, vad det än är.

Det är bara det att det finns en sådan sekt som är allmänt känt helt banal, vilket har lett till att pc-folk lätt lägger dig som macanvändare i denna sekt, (de generaliserar in dig i något du absolut inte har något att göra med).

 

To be honest, alla här lär väl ha sett Steve Jobs säga att han skall visa något som kommer ändra världen, något helt revolutionerande och allt han visar är alltid "amazing" eller "isn't it cool" eller "you're gonna love this!" och "this is so beautiful".

Hans ord går rätt in i sektens huvud och de avgudar och måste ha alla nya produkter.

Steve! håll käften och låt mig bestämma själv om den är cool eller om den är fantastiskt eller såå snygg.

 

Apples keynotes är de ultimata sektmötet och är så sjukt hypat! Finns ingen annan teknisk presentation som drar mer uppmärksamhet, när Steve drar sina skrämmande tal (som om det han presenterar är bättre än något annat, nånsin) så finns det, jag vet inte HUR många sidor som sänder live från keynoten.

TACK för att vi slipper dessa rent pinsamma keynotes i fortsättning, nya produkter är kul, men låt oss bestämma vad vi tycker om dom och sluta hypa nya produkter så mycket.

 

(Sen att spara på en kartong är ju en sak. När jag sa det menade jag att denna lilla sekt stolt visar upp och pryder sin datorhörna med dessa kartonger. (hey it's just an empty box people!))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår att ni stänger den här tråden. Den är startad enbart i ett syfte att smutskasta Apple och deras kunder.

 

De som känner aggressioner mot än det ena och än det andra borde nog fundera lite över sin egen mentala hälsa istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer i det här med rabiata användare, det är det jag tycker är värst. Det är så fruktansvärt pinsamt. Och det är aldrig produkterna eller företaget som upprör mig utan alla blinda idioter som försvarar med näbbar och klor när man försöker diskutera kring produkterna och dess brister/fördelar gentemot andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår att ni stänger den här tråden. Den är startad enbart i ett syfte att smutskasta Apple och deras kunder.

 

De som känner aggressioner mot än det ena och än det andra borde nog fundera lite över sin egen mentala hälsa istället.

 

 

ÖÖÖÖ?

Verkligen inte, startade den för att se diskussionen efter att blivit trött på alla kommentarer till varenda nyhets artikel. Det kanske är så att macibaner hänger på pc-forum osv..... hänger ju inte där själv så har ju inte koll.

 

Tycker det är intressant att folk kan bli så upprörda över artiklar osv.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer i det här med rabiata användare, det är det jag tycker är värst. Det är så fruktansvärt pinsamt. Och det är aldrig produkterna eller företaget som upprör mig utan alla blinda idioter som försvarar med näbbar och klor när man försöker diskutera kring produkterna och dess brister/fördelar gentemot andra.

 

 

det som är ännu mer pinsamt när rabiata windowsanvändare hänger på ett macforum och försöker omvända folk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...