Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför upprör Apple så fruktansvärt?


Temudjin

Rekommendera Poster

det som är ännu mer pinsamt när rabiata windowsanvändare hänger på ett macforum och försöker omvända folk.

 

 

Kallar du mig för rabiat windowsanvändare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man läser kommentarerna till alla artiklar här på MACWORLD så kommer det hela tiden in folk som bara måste påpeka hur dåliga apple är. Samma sak gäller i forumet speciellt när det handlar om iphone folk måste verkligen hela tiden påpeka att den är dålig, saknar mms, hur mycket mer saker deras windows mobile telefoner kan osv osv. Vad beror detta på? Hur orkar folk bry sig så mycket om produkter och företag man tycker är dåliga?

 

Nu är det som så att Macworld är en del av IDG och alla de nyheter som publiceras på Macworlds hemsida dyker upp på IDG:s förstasida. Det är därför inte så konstigt att det inte bara är macanvändare som kommenterar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jägermeister
Det är väl den vanliga avundsjukan skulle jag tro :D

Precis min tanke innan jag öppnade tråden ;) Instämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kallar du mig för rabiat windowsanvändare?

 

 

det var en allmän kommentar inte en riktad anklagelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var en allmän kommentar inte en riktad anklagelse.

 

 

Ok, nu har jag visserligen inte varit här länge men väl läst omkring innan jag registrerade mig och jag har aldrig sett någon försöka omvända folk till windows här på forumet. Däremot har jag sett gott om medlemmar bli som tokiga ifall någon påpekar att deras iProdukter till viss del har brister. Det är väl inte begränsat till bara detta forum men likväl jäkligt tråkigt att man inte kan ha en diskussion kring produkterna på ett teknikforum utan att vissa börjar gasta som om man spottat deras mamma i ansiktet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, det är en av de stora anledningarna till att jag inte är här så mycket längre.. Det kom en våg nya användare för nått år sedan som är lite som Steve Jobs egna livvakter. Ni får älska en produkt hur mycket som helst, men man måste kunna diskutera, inte bara bli en vägg som säger nej. Macar iPodar Iphones är inte ett skit bättre än nått annat märke i de kategorierna, men dom passar vissas behov bättre (även om en del köper de pga status). Folk måste kunna ta att vissa gillar windows, iAudio och SonyEricsson bättre än OSX, iPod och iPhone. Men nej, istället skrattar vissa åt windowsanvändare som om dom hade en stor skruv lös. Men vem är smartast, egentligen? Dom köper en dator för 5000 som håller precis lika bra om man tar hand om den som en macbook för 15000.

 

Sen så måste jag bara säga en sak till, Windows är inte kasst, vista kanske var en tabbe men oavsett OS måste man ta hand om sin dator.

För det är samma personer som här har sagt att dom bytte till mac för att deras windows bara krånglade som gång på gång postar idiotiska trådar om frågor och fel där dom inte ens försökt, så kanske beror era dåliga windowsburkar på den mänskliga faktorn? för ni har ju lika mycket problem med macen öven om ni inte kan med att säga det.

 

Vem försöker ni imponera på? eller försöker ni bara lura er själva?

Anledningen till att man kritiserar en produkt är inte för att man hatar den, utan för att man vill att de ska bli bättre!

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

axelhofmann

Kan bara instämma med två senaste inläggen! 82 dirtbag och landberg

 

Återigen, ingen produkt är perfekt och en civil diskussion kring brister även om apples "fantastiska" produkter skall kunna äga rum utan sektfolket, macibanerna, steves undersåtar (kärt barn har många namn) som försvarar alla apples produkter även om de har uppenbara brister...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men vart ska man hålla till om man är intresserad av macnyheter, samt tips o trix och kunna få machjälp någon gång ibland?

jag vill inte få windows-geeksens windowspropaganda nerkört i halsen och uppkört i analen på samma gång. jag är inte intresserad av windows och har valt bort allt som har med det att göra. jag är inte intresserad av att senaste windowsversionen klipper ut filer 100 gånger bättre än osx och att man är idiot som gillar sin iphone trots att det inte går att mmsa med den.

 

vad är mest tragiskt, att jag som macanvändare hänger på ett macforum och försöker få tips o trix eller att en windows-geek hänger här för att rapa bajskorv om iphones mmsfunktioner?

 

om man är intresserad av windows kanske man ska hänga på ett windowsforum eller hålla till i windowsdelen på detta forum?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att döma alla Macanvändare efter oss sjuka pack som bevistar detta forum...
du får tala för dig själv, jag tillhör inte den pakten. Trots att jag finns på detta forum.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men vart ska man hålla till om man är intresserad av macnyheter, samt tips o trix och kunna få machjälp någon gång ibland?

jag vill inte få windows-geeksens windowspropaganda nerkört i halsen och uppkört i analen på samma gång. jag är inte intresserad av windows och har valt bort allt som har med det att göra. jag är inte intresserad av att senaste windowsversionen klipper ut filer 100 gånger bättre än osx och att man är idiot som gillar sin iphone trots att det inte går att mmsa med den.

 

vad är mest tragiskt, att jag som macanvändare hänger på ett macforum och försöker få tips o trix eller att en windows-geek hänger här för att rapa bajskorv om iphones mmsfunktioner?

 

om man är intresserad av windows kanske man ska hänga på ett windowsforum eller hålla till i windowsdelen på detta forum?!

 

Blev du en förföljd minoritet nu? Vem försöker pilla upp grejer i rumpan på dig? Det du letar efter är ett forum där ingen inte får tycka annorlunda än dig och...tja det kan bli ensamt på ett sådant forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man läser kommentarerna till alla artiklar här på MACWORLD så kommer det hela tiden in folk som bara måste påpeka hur dåliga apple är. Samma sak gäller i forumet speciellt när det handlar om iphone folk måste verkligen hela tiden påpeka att den är dålig, saknar mms, hur mycket mer saker deras windows mobile telefoner kan osv osv. Vad beror detta på? Hur orkar folk bry sig så mycket om produkter och företag man tycker är dåliga?

 

Av vilken anledning tycker du att du eller andra Mac-användare ska ikläda sig en offerskrud för något som är rätt allmänt förekommande?

 

Välj valfritt forum som har ett genomgående tema. I forum som handlar om Windows Mobile hyllas Windows Mobile, i forum om Skellefteå AIK så är det ishockey laget världens bästa och så vidare. Det är inget konstigt, märkligt med det och det finns inget mer uttalat hat mot vare sig Apple eller Mac OS X än det gör mot Färjestad.

 

Det förekommer en verbal pajkastning i alla forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev du en förföljd minoritet nu? Vem försöker pilla upp grejer i rumpan på dig? Det du letar efter är ett forum där ingen inte får tycka annorlunda än dig och...tja det kan bli ensamt på ett sådant forum.

 

 

ja ett helt idiotfritt forum har jag ju gett upp hoppet om.

 

dessutom verkar det bara som man får tycka annorlunda så länge man tycker att iphone är misslyckad och att maximerafunktionen i windows är den starkaste funktionen som lanserats i datavärldens historia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja ett helt idiotfritt forum har jag ju gett upp hoppet om.

 

dessutom verkar det bara som man får tycka annorlunda så länge man tycker att iphone är misslyckad och att maximerafunktionen i windows är den starkaste funktionen som lanserats i datavärldens historia.

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tillägga att jag tycker iPhone är bäst på det den kan men jävlar va mycket den inte kan. Därför har jag två telefoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag älskar faktiskt också Windows PC... hatar dock Vista... ser så fram emot Windows 7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man läser kommentarerna till alla artiklar här på MACWORLD så kommer det hela tiden in folk som bara måste påpeka hur dåliga apple är. Samma sak gäller i forumet speciellt när det handlar om iphone folk måste verkligen hela tiden påpeka att den är dålig, saknar mms, hur mycket mer saker deras windows mobile telefoner kan osv osv. Vad beror detta på? Hur orkar folk bry sig så mycket om produkter och företag man tycker är dåliga?

 

Allt detta trams beror på omogenhet, oförstånd och självhävdelsebehov! :borstatanderna:

...

Själv gillar jag Apple, Mac och OSX och ser ingen anledning att byta till Windows i dagsläget. Är det förbjudet.......? Men det innebär inte att jag gillar allt som Apple gör eller dyrkar Jobs. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Steve! håll käften och låt mig bestämma själv om den är cool eller om den är fantastiskt eller såå snygg.

 

///

 

TACK för att vi slipper dessa rent pinsamma keynotes i fortsättning, nya produkter är kul, men låt oss bestämma vad vi tycker om dom och sluta hypa nya produkter så mycket.

Nu är ju ett företags absoluta mål att vinstmaximera och det har Apple varit väldigt framgångsrika på, inte minst genom den hajp som du stör dig på. Så varför skulle de sluta med detta framångsrecept?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen stör det mig något enormt att man ibland inte - helt ärligt - får tycka om en produkt och argumentera för dess fördelar innan man blir anklagad för att ha skygglapparna på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen stör det mig något enormt att man ibland inte - helt ärligt - får tycka om en produkt och argumentera för dess fördelar innan man blir anklagad för att ha skygglapparna på...

 

Eller framställas som ett viljelöst från som Apple har lyckats att hjärntvätta.

 

Jag gillar min bil - gör det att jag är köpt av tillverkaren, bilhandlaren och hjärntvättad av killarna från Detroit?

Jag gillar en del musik och tycker illa om annan och jag har en tendens att berätta det också. Är jag då medlem i en sekt och i så fall vilken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...