Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

never fear, kalleponken is here


kalleponken

Rekommendera Poster

kalleponken

hallå hallå. har vart medlem ett litet tag nu och så kommer det ju förbli.

 

2006 köpte jag min första iPod nano. man började ju "tjäna egna pengar" i form av studielån då jag precis börjat plugga på Luleås tekniska universitet. I was stunned. var nog mest designen jag fastnade för. Dock blev jag abannad rejält när det var så bökigt och segt att synka med pc:n och iTunes. Med årens lopp blev det sen iPod nano video och då jag efter några veckor förstod att 8 GB inte skulle räcka köpte jag en likadan med 16 GB minne. till sista 2008 var jag i new york och besökte apple retail store på 5:th avanue. var väl lite då jag verkligen fick upp ögonen för apple och alla produkter de gör. polare ja for dit med köpte dessutom en macbook och jag investerade i en ipod touch. det var DÅ jag verkligen förstod, Apple och Mac är det ultimata. Bekvämligheten and the simplicity kort och gott.

 

Dagarna efter återkomst till sthlm, flyttade tillbaks ifrån luleå 2008, började det surfas rejält på Macworld, Apple.se, Macrumors aapl.se med mera. Nyheter följdes i den takt som folk andas. 7 dgr efter hemkomst släpptes iPhone 3G i sverige och det ryckte rejält i fingrarna. Fick dock hålla mig till 29 sep 2008 då jag kalkylerade ut att det var ett möjligt köp =) Några veckor senare hade apple sin keynote om de nya unibody macbooks. 29 nov landade en macbok hemma hos mig och the transition was complete. min replik utåt för detta köp var att "Jag behöver en bra studentdator utan massa problem". PLuggar nu på KTH istället.

 

jag skulle nog kunna koppla ihop mig med kategorin "prylbög" och samtidigt "trogen applekund". kan de ha ngt gemensamt tro?? =) Apple fascinerar mig, så enkelt är det. När jag några veckor efter att jag fått min nya, första macbook drog mig till minnes att jag fick en PowerBook 1400 på sena 90-talet av systern min, var det ju givet att det var Apple som gäller. det var meningen redan på 90-talet då den då var min bästa "leksak".

 

Numera kan jag aldrig tänka mig att gå över till PC igen. Får isf räcka med XP i Macen, men än så länge bara Mac OS X!! =)

 

Tack för mig och vi höres!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkmmen in i vårat trevliga krypin :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...