Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nya Powerbooks och iBooks!


jimolp

Rekommendera Poster

Här här specen för den nya värsting Pbn: 2,799.00

 

 

17-inch TFT Display

1440x900 resolution

1.5GHz PowerPC G4

512K L2 cache

512MB DDR333 SDRAM

80GB Ultra ATA/100

ATI Mobility Radeon

9700 (64MB DDR)

Backlit Keyboard

Gigabit Ethernet

FireWire 400 & 800

AirPort Extreme built-in

DVI & S-Video ou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är nya ibook, den dyra modellen.

 

1.2GHz PowerPC G4

512K L2 cache @ 1GHz

14-inch TFT Display

1024x768 resolution

256MB DDR266 SDRAM

60GB Ultra ATA drive

Combo Drive

ATI Mobility Radeon 9200

32MB DDR video memory

AirPort Extreme built-in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan numera även få dvd-brännare i iBooken, och 128Mb VRAM i Powerbooken. Inte en dag för sent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju fan inte få dvd brännare i 12" iBook  §|[?$£|$£?@7

Jag antar då att du vill ha en dator med dvdbrännare!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo de skulle inte vara fel, men inte fan ska jag behöva köpa en större dator än jag vill ha bara för att få dvdbrännare...

 

*DISKRIMINERAD*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typiskt, nu rycker det i köpnerven igen. Fast nej, G5 blir det nästa gång…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är bara ett sista försök att få folk att köpa G4 Powerbooks, en till G4 uppgradering och Apple tappar massor av kunder. G4'an är antik numer, vi vill ha G5, allt annat är ointressant... förutom i iBook där G4'an har sin rätta plats ytterligare ett år kanske. Det verkar Apple vara fullt medvetna om, eftersom de trycker ner både Airport Extreme och Bluetooth som standard för att skapa mervärde framför iBook. Att det bara är toppmodellerna som kan utrustas med 128 VRAM respektive Superdrive är ett fult försäljningstrick dessutom, tycker jag! Har svårt att tänka mig att de skulle bero på någon teknisk detalj som gör det omöjligt i low-end modellerna.

 

Nu tror och hoppas jag på Powerbook G5 till WWDC 2004, då är Apple tillbaka i hetluften när det gäller bärbart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte ha något emot en helt uppgraderad G4:a... gärna lite bättre prestanda, men framförallt 90nm-teknik. G4:an är i dagsläget en av dom strömsnålaste "stora" processorerna som finns på marknaden, och om storleken på den minskade så jäkla mycket skulle man kunna få en enorm batteritid...

 

Fast jag håller med om att PBG5 borde ta och komma snart... Att Apple blev slagna av Emachines om den första "64-bitars" bärbara datorn är väl lite illa.

 

Att det bara är toppmodellerna som kan utrustas med 128 VRAM respektive Superdrive är ett fult försäljningstrick dessutom, tycker jag! Har svårt att tänka mig att de skulle bero på någon teknisk detalj som gör det omöjligt i low-end modellerna.

Jag tror att det bara är Radeon Mobility 9700 som kan ha 128 meg VRAM, och det är ett ganska dyrt kort om man jämför med det Radeon M 9200 som sitter i iBook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska ha en iBook 12"  betsäller nog imon...

glöm inte att rösta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu e de beställt :D

 

En iBook 12" med 60GB HD, 256MB ram (köper mer på macoteket), airport, bluetooth + lite adaptrar.... Ska köpa mig ett skin till skönheten oxå... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Nu e de beställt :D

 

En iBook 12" med 60GB HD, 256MB ram (köper mer på macoteket), airport, bluetooth + lite adaptrar....  Ska köpa mig ett skin till skönheten oxå... :D

Grattis! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu e de beställt :D

 

En iBook 12" med 60GB HD, 256MB ram (köper mer på macoteket), airport, bluetooth + lite adaptrar....  Ska köpa mig ett skin till skönheten oxå... :D

Klokt val! En bärbar mac till vettigt pris, till skillnad mot PB som är d*y*r...

Fundera på om du inte ska lägga till AppleCare (det räcker om du gör det inom ett år!) också, det kan löna sig i längden!

 

B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu e de beställt :D

 

En iBook 12" med 60GB HD, 256MB ram (köper mer på macoteket), airport, bluetooth + lite adaptrar....  Ska köpa mig ett skin till skönheten oxå... :D

Kul intiativ Daniel!!! :)B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu e de beställt :D

 

En iBook 12" med 60GB HD, 256MB ram (köper mer på macoteket), airport, bluetooth + lite adaptrar....   Ska köpa mig ett skin till skönheten oxå... :D

Klokt val! En bärbar mac till vettigt pris, till skillnad mot PB som är d*y*r...

Fundera på om du inte ska lägga till AppleCare (det räcker om du gör det inom ett år!) också, det kan löna sig i längden!

 

B)

Apple bärbart och AppleCare verkar kunna behövas....

DENNA TRÅD!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet när dessa kan tänkas börja dyka upp? Framför allt i affärerna, så man kan kika lite på dem?

 

Hur mycket tycker ni man ka lägga ut (ink moms) för den gamla 800MHz 12" ?

 

:blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Apple Stores hemsidor! står det så här:

 

 

USA - 3-5 dgr

 

SE - 5-7 dgr

 

 

Då jag ringde SE - 020 nummer - sa de att de inte kunde svara/visste hur lång levtid det kunde blir. Då jag sa att jag var intresserad (ev) att få en innan sista April.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för uppmuntran... :D Det e bara så jevla jobbigt att vänta på datorn... *suck*

Applecare har jag inte funderat på så mkt, kostar ju en del... Väntar nog med det...

 

Det kommer att komma en till beställning på en iBook 12" :) Min flickvän kommer att köpa en oxå, så det kommer vara två vita skönheter + min flickvän i lägenheten :D

 

/Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...