Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphoto och dess email klient


aldehesse

Rekommendera Poster

Ny fråga av en nybliven användare:

Iphoto,,, jag vill skicka photos som jag har i iphoto med mail(den inbyggda länken). Det är mac mailprogramm som är förinställd. Men jag vill använder thunderbird i stället (som är standardprogrammet på min nya mac,,, så vill jag har det ;-) När jag går till inställningar i iphoto för att ändra standar email programmet för iphoto finns inte thunderbird med i listan och det verkar inte heller att jag kan ändra detta.

Kan det vara sant???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att ändra förvalt program så måste du gå in i Apples mail app och ändra där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att ändra förvalt program så måste du gå in i Apples mail app och ändra där.

 

Det hade jag redan gjord (till thunderbird) men det fungerade ändå inte att skickar bilder från iphoto med en (thunderbirds) email klient.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte bara dra ut bilderna från iPhoto och släppa över Thunderbird-ikonen i Dockan?

Om Thunderbird är ett riktigt Mac-program så ska det fungera utmärkt.

Du ska även kunna markera flera bilder i iPhoto och dra över dem till Thunderbird utan problem.

Så jag förstår inte varför du måste ha en länk i ett program, känns Windows-tänkande. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte bara dra ut bilderna från iPhoto och släppa över Thunderbird-ikonen i Dockan?

Om Thunderbird är ett riktigt Mac-program så ska det fungera utmärkt.

Du ska även kunna markera flera bilder i iPhoto och dra över dem till Thunderbird utan problem.

Så jag förstår inte varför du måste ha en länk i ett program, känns Windows-tänkande. :)

 

 

Tack för ditt svar och ditt försök att hjälpa till!

 

Kan inte droppa bilden från Iphoto på thunderbirdikonen dock kan jag droppa den över öppnade mailfönstret,,, verkar dock inte bli så bra.

 

Däremot förstår jag inte ditt inlägg om windowstänkande: snackar vi religion eller tekniska lösningar.

 

apples mail har en funtion där man kan anger standardprogram för email samt att Iphoto har själv en option för att kunna välja vilken email klienten man vill använder för iphotos interna programfunktion att skicka bilder med mail.

 

Varför väljer ett standardprogram om det inte blir standard? Varför inrätta en valfunktion i Iphoto om man inte kan välja.

Jag kontaktade apples campussupport men de tyckte det var märklig med. De har kanske för mycket windowstänk om deras egna program ;-)

 

Summa sumarum: det verkar saknas en script i Thunderbird som gör det omöjlig för Iphoto att väljer Thunderbird som emailklient..... låter som en bra bortförklaring :-)

 

Synd,,,, jag tycker thunderbird är lysande annars...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...