Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lösenord PDF


MikayilY

Rekommendera Poster

Kan någon vänlig skäl hjälpa mig innan jag sliter håret av mig? :)

 

Jag har googlat efter en lösning i flera dagar nu o testat det mesta som föreslås men inget fungerar.

 

Grejen är att jag har skapat en PDF-fil som jag sedan skyddat med ett lösenord. Men nu har jag glömt bort lösenordet och kan inte öppna det. :(

 

Efter att ha googlat och provat olika program så har jag i alla fall kommit till insikt om att det handlar om en 128bitars kryptering (AES), men jag hittar inget program som helt tar bort denna kryptering. Varken till skräp maskinena PC eller något annat.

 

Så nu tänkte jag lägga ut frågan här och undrar om det finns något fungerande program till MAC eller hur jag ska bära mig åt för att kunna öppna detta dokument.

 

Tacksam för hjälp..

 

/Hällsningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken med lösenord är man inte ska komma åt det... Men du har väl kvar originalet du använde för att skapa din pdf?

Annars finns det företag som mot en summa tar bort skyddet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur skulle det se ut om vi hjälper dig att ta bort lösenordsskyddet? :lol: Skulle ju tappa hela vitsen med lösenord...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du satt ett lösenordsskydd enbart för redigering, men fritt öppet för läsning, så är det peace of cake.

är det lösenordsskyddat för visning med, då är det mig veterligen brute-force som gäller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är de tio vanligaste lösenorden enligt PC Magazine: som är engelskspråkigt.

1. password

2. 123456

3. qwerty

4. abc123

5. letmein

6. monkey

7. myspace1

8. password1

9. blink182

10. (Ens eget förnamn)

 

har för mig att snopp, prutt och bajs hamnade högt bland de svenska datoranvändarna.

 

förlåt. kunde inte låta bli. :hihihi::blushing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...