Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mic till ljudkort till macen


JosephineL

Rekommendera Poster

JosephineL

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om det redan finns en sån här tråd, men jag är bara så jäkla lack att jag orkar banne mig inte kolla ...

SÅ; jag har kopplat min mic till ljudkortet och ljudkortet till datorn. jag har hörlurar i och ljudet funkar. men jag får inte in något! nedrans skit registrerar inte något. har ändrar så att både ljud in och ut är ljudkortet och tal-tjosan är också ändrat till det. blir så jäkla nere när tekniken inte funkar...eller, gör som jag vill...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilket program kör du i?

 

EDIT: eller du kanske menar i ljudinställningarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när du skriver kopplat ljudkortet till datorn så låter det som du har ett ekstern ljudkort.

 

vilket ljudkort i så fall?

i vilket program är det du inte kan få in ljudet till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JosephineL

Yes, externt. Audiobox. Om det räcker ;P Och jag försökte med garageband men icke. Ingen mick verkar vara ikopplad, enligt garageband alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testa att öppna inställningarna för ljud.

 

applemenyn uppe till vänster. systeminställningar > ljud > ljud in.

tyvär så kan man inte använda medhörning här har jag för mig. men till att börja med kan du ju testa inljudet genom att se om staplarna rör sig visuellt.

 

i vanliga fall ska det bara funka på det maciga sättet. ljudkortet ska finnas med och hanters presis som det interna. utan extra drvrutiner och sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...