Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny Macbook, batteriproblem


An3Azz

Rekommendera Poster

Köpte en ny macbook till tjejen i present (en vit) men batteriet laddas inte enligt os x, gröna lampan på magsafen lyser dock. Men så fort man drar ur kontakten så dör datorn. Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en ny macbook till tjejen i present (en vit) men batteriet laddas inte enligt os x, gröna lampan på magsafen lyser dock. Men så fort man drar ur kontakten så dör datorn. Vad göra?

 

tillbaka till butiken med den...antagligen fel på batteriet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, det är fel på batteriet...har haft samma problem med min sprillans Alu-Macbook. Fick ett nytt batteri omedelbums.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok får ringa dom, den är köpt i sthlm men jag bor i Östersund, ska jag ringa Apple eller butiken tro (elgiganten)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok får ringa dom, den är köpt i sthlm men jag bor i Östersund, ska jag ringa Apple eller butiken tro (elgiganten)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok får ringa dom, den är köpt i sthlm men jag bor i Östersund, ska jag ringa Apple eller butiken tro (elgiganten)

 

Vänd dig i första hand till försäljaren. Elgiganten har kanske ett varuhus i eller i närheten av Östersund? De flesta kedjebutiker tar emot reklamationer i alla sina butiker oavsett inköpsställe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan komma in till ditt närmaste varuhus. elgiganten tar som tjosan sa mot reklmationer från alla varuhus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
ginsufrenzy

Har precis samma problem på min tjejs MacBook; batteriet laddas inte enligt os x, gröna lampan på magsafen lyser dock. Men så fort man drar ur kontakten så dör datorn.

 

Och batteriinformationen är rätt knäpp:

 

Laddningsinformation:

Återstående laddning (mAh):0

Fulladdat:Nej

Laddar:Nej

Full laddning (mAh): 0

Statusinformation:

Cykelantal:264

Skick:Kontrollera batteriet

 

Köpte datorn begagnad, den är förmodligen inhandlad sommar-höst 2007, så den är väl typ 18 månader gammal.

Vad kan jag göra? Ringde Apple och de sa att jag får köpa nytt batteri, eftersom den är mer än ett år gammal, men det är ju ett fabrikationsfel, gör inte det någon skillnad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...