Macjanne Posted April 15, 2004 Share Posted April 15, 2004 Jag har skickat en pdf för provutskrift på olika sorters plastfilm för skylttillverkning. Bilder som är i CMYK och som jag använt flera gånger vid offsettryck får nu en svag men fullt synlig blåton i den vita bakgrunden. Jag har kollat med pipetten i Photoshop och den hittar inte den minsta procent av någon färg. Var har det gått fel? Jobbar i PageMaker 7.0 och distiller. Fenomenet påminner om en annan diskussion nyligen. Här är det dock fullt synligt i slutresultatet så det är värre. Märkligt nog gäller det inte alla bilder. Janne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mejsan Posted April 17, 2004 Share Posted April 17, 2004 Jag tror att du har icc taggade bilder i PDF som skapar detta fenomen. Om du har pitstop från enfocus kan du enkelt ta bort icc taggningen i en pdf, eller du kan endra din inställning i Distiller till "färghantering AV" från "färghantering ingen". Christian Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.