Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Active X


JockoR

Rekommendera Poster

En enkel kort fråga. Är active X bara att glömma i OSX

 

Efter att flera sårbarheter upptäckts i Microsofts ActiveX uppmanar nu USA:s statliga IT-säkerhetsmyndighet US-Cert alla användare att stänga av ActiveX.

 

Enligt säkehetsexperten Will Dormann är ActiceX ett stort problem eftersom det det ökar den yta som olika system exponerar mot omvärlden. Ett exempel är att komponenter som aldrig var tänkta att anropas från Internet plötsligt går att nå genom automatiserade nedladdningar av elak kod.

 

Enligt säkerhetsexperten Erik Kamerling på Symantec är det bara en tidsfråga innan någon anvädner dessa sårbarheter i elakt syfte.

 

http://pokerforum.nu/forum/datorsaekerhet/...av-activex.html

 

salakalle Hälsar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Closetland

eller kort och gott: Ja det ær nog bara att glømma desværre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, det var tråkigt! Det är väldigt irriterande att många program måste ha active x tycker jag :/ kör vmware för att lösa problemet men det vore grymt om det gick att köra via firefox eller till och med safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Closetland

sjælv har jag bara upplevt en enda sida som kræver det(eller gjorde) och det var ladbrokes... så jag saknar det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En enkel kort fråga. Är active X bara att glömma i OSX
Är det något konkret du behöver det för?

 

Jag har aldrig varit med om att behöva det.

 

(Sägs användas i vissa interna företagsnätverk.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har faktiskt aldrig varit med om någon sida som behöver ActiveX på hur länge som helst.... utom Windows update till min WinXP-burk som tycks använda det. (Tror jag...?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Jag återupplivar denna necro eftersom jag faktiskt skulle behöva Active X på Macen.

Och ja det är för att komma åt vissa jobbkritiska system hemifrån så att jag slipper släpan min djävla skräp HP-laptop med skräp Windows med mig när jag går hem från jobbet.

 

Så ingen som fått nys om något sätt att kunna köra active x i någon webläsare eller någon webläsare med active x som går att köra i OS X.

 

Vill gärna slippa behöva köra parallells eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag återupplivar denna necro eftersom jag faktiskt skulle behöva Active X på Macen.

Och ja det är för att komma åt vissa jobbkritiska system hemifrån så att jag slipper släpan min djävla skräp HP-laptop med skräp Windows med mig när jag går hem från jobbet.

 

Så ingen som fått nys om något sätt att kunna köra active x i någon webläsare eller någon webläsare med active x som går att köra i OS X.

 

Vill gärna slippa behöva köra parallells eller liknande.

 

 

jag skulle säga att det inte finns...men gör en sökning på versiontracker.com så kanske du får någon träff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...