Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sveriges första Macbook pro 17"


Vadenmark

Rekommendera Poster

Hej hej Viktor heter jag!

jag har precis konverterat till Mac..fy*** vad bra det känns!

 

Jag studerar och håller på med musik och bildskapande och har länge gått runt och gyttjat ner mig i oändliga mängder recensioner och specs i mitt letande efter en ny arbetsstation.. och efter nära nog en hjärnblödning kom jag till slut fram till att det nog var en Mac som var det enda alternativet, frågan var då bara vilken...stationär eller bärbar?/ 15" eller 17"?.. allt kändes bara som pest eller kolera fast tvärt om. Men till slut(!) så gorde jag min övergång och lämnade min gamla sketna dell och gick den 26:e februari och hämtade ut sveriges första Macbook Pro 17" (2,93ghz) i Västermalmsgallerian i stockholm, som hade specialbeställt den och fått den långt innan deras eget demoex. Jag har bara kunnat använda den som sagt ett par dagar men,,,hur skall man kunna återhämta sig? Jag förstår att det är långt ifrån bara jag som blivit helt Macifierad på ett ögonblick..

Hur som helst tack Apple! jag tror att detta paket trots, dess prislapp som måhända kommer att kräva en stor dos förträngning för bibehållandet av min psykiska stabilitet, kommer att vara en av de bättre investeringar som jag skulle kunna göra.

Det slutgiltiga paketet blev: Macbook Pro 17"(2,93ghz, Glossy screen, 320gb) , iWork, Time Capsule 500gb, Mighty mouse, och så fick jag med Mac OSX Leopard boken, en riktigt skön Incase ryggsäck och nu väntar jag på ett svenskt tangentbord och en 24" Cinema display. Vad tycker ni om uppsättningen? Känns helt otroligt bra.

Allt med Apple känns väldigt välkomnande och jag hoppas att detta forum skall ge mig en liknande känsla

MVH/ Viktor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen hit :ThumbsUp:

 

Trevlig uppsättning, men det lär nog inte dröja längre innan du ger upp Mighty Mouse...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser