stena37 Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 Efter att min iMac har varit satt i viloläge ett par timmar vaknar han inte riktigt. Skärmen är svart men fläkten går hör jag. Jag måste tvinga den att starta om. Har släckt ned alla tunga program skrivaren och scannern men det hjälper inte. Det har gått bra förut med viloläge men inte nu med Leopard. Är det någon som har ett bra tips? Har för mej att jag sett något om detta i Macworld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 Börja med att zappa PRAM, det gör du med omstart och hålla ner följande 4 tangenter; alt, cmd, p samt r. Låt startljudet plinga 3 ggr och släpp sedan upp tangenterna och låt datorn fortsätta uppstarten.. Om inte det hjälper så testa återställ SMC Link to comment Share on other sites More sharing options...
stena37 Posted February 26, 2009 Author Share Posted February 26, 2009 Tack för hjälpen kompis. Som vanligt kan man lita på dej! Det funkade alltså med omstarten enligt dina instruktioner. Tack Sten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.