MacNutte Posted February 24, 2009 Share Posted February 24, 2009 Hej, när jag körde Excel i windowsmiljö så var det en praktiskt funktion med F2-tangenten. Genom att trycka på den så kunde du redigera en formel eller vad du nu ville i den cellen som du befann dig på. I Macmiljö så måste jag klicka i cellen för att kunna redigera... någon som vet hur jag skapar ett kortkommando för den saken, är det möjligt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hetlund Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Är det inte mycket enklare att klicka i cellen? Eller rättare sagt dubbelklicka, så kan du redigera direkt, utan att använda formelfältet. Men du vill kanske slippa använda musen? Edit: Annars tror jag att man ska kunna ställa in det via: Systeminställningar - Tangentbord och mus - Kortkommandon. Har inte tid att prova själv nu. Dessutom har jag inga funktionstangenter på mitt tangentbord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
R.K. Posted February 28, 2009 Share Posted February 28, 2009 Prova ctrl + u Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacNutte Posted March 7, 2009 Author Share Posted March 7, 2009 Perfekt! Tack så mycket... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.