ExtremeBo07 Posted February 23, 2009 Share Posted February 23, 2009 Har just köpt en MacBook Pro och vill överföra alla filer från min gamla PowerBook. På min PB har jag 10.4.11 och på min MB har jag 10.5.5. När jag kör Flyttassistenten så hittar inte min MB PowerBooken, den letar och letar... På min PB har jag även kört Skivverktyg och reparerat, startat om och hållt ner T ett antal gånger, symbolen för FireWire visas men ändå hittar inte MB PowerBooken. Är det någon som har nåt tips, håller på att bli galen!!! Tacksam för all hjälp! Hälsningar Lollobello Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted February 23, 2009 Share Posted February 23, 2009 Syns PowerBooken på skrivbordet? (Nu förutsätter jag att du kört klart installationen och helt sonika hoppat över Flyttassistent-steget vid uppstarten. Flyttassistenten går att köra senare, den ligger i Program > Verktygsprogram > Flyttassistent.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ExtremeBo07 Posted February 23, 2009 Author Share Posted February 23, 2009 Nej, PowerBooken syns aldrig på skrivbordet. MacBooken söker efter den men hittar den inte... Stämmer att jag körde installationen klart för att nu föra över allt med Flyttassistenten men det funkar tyvärr inte eftersom MB inte hittar PB! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m-tech Posted February 24, 2009 Share Posted February 24, 2009 då kan det vara en så enkel sak som en trasig kabel. har du prövat olika sladdar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ExtremeBo07 Posted February 24, 2009 Author Share Posted February 24, 2009 Nej, har inte testat någon ny sladd men det kan ju vara en lösning, ska testa idag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarting Posted February 24, 2009 Share Posted February 24, 2009 Kör genom nätverk i stället för FW, har själv haft problem med FW mellan en PPC och en Intel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.