Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Scanna negativ


Cpt Bonanza

Rekommendera Poster

Cpt Bonanza

När jag försöker scanna in negativ med min Epson 2450 scanner blir resultatet en grå massa, inga bilder. Använder Photoshop 7, Panther, G4 Powerbook. Vanlig scanning med vanliga bilder blir mycket bra. Jag ställer in för negativ (transparancy). Vad gör jag för fel ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Epson 4870. På den måste man ansluta en kabel mellan locket och scannerbädden för att den ska funka.

 

Kolla om det är så på din skanner !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cpt Bonanza
När jag försöker scanna in negativ med min Epson 2450 scanner blir resultatet en grå massa, inga bilder. Använder Photoshop 7, Panther, G4 Powerbook. Vanlig scanning med vanliga bilder blir mycket bra. Jag ställer in för negativ (transparancy). Vad gör jag för fel ?

Jag har löst problemet själv ( Läst manualen ). En skiva i locket skall tas bort som bara behövs när vanliga reflektiva bilder skall scannas. :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag försöker scanna in negativ med min Epson 2450 scanner blir resultatet en grå massa, inga bilder. Använder Photoshop 7, Panther, G4 Powerbook. Vanlig scanning med vanliga bilder blir mycket bra. Jag ställer in för negativ (transparancy). Vad gör jag för fel ?

Jag har löst problemet själv ( Läst manualen ). En skiva i locket skall tas bort som bara behövs när vanliga reflektiva bilder skall scannas. :blush:

Ibland är det enklast att börja med att läsa manualen... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Messersnitt
Ibland är det enklast att börja med att läsa manualen... 

 

Mesigt! Så gör ingen riktig karl … :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...