Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Redigerad film försvunnen :(


Normoxictrimix

Rekommendera Poster

Normoxictrimix

Hej

 

Min pappa kom till mig för ett tag sedan han var total knäckt. Han har hållit på att redigera en film i 7-8 månader. Han hade bara några timmar kvar tills den var klar. Och vipps så var allt borta säger han. Vad han har gjort vet jag inte. Han säger att han inte har gjort något alls. Det bara försvann. Så jag får utgå därifrån.

Han har en I mac Med Os Tiger i . Han har redigerat i "I movie" vilket han alltid gör. Han har säkert gjort 5-10 filmer i det programmet och jag tror han kan det väl.

 

I windows miljön så finns där ett system som man kan backa systemet till ett viss datum. Finns det i " Tiger"?

 

En Fotogram kompis som bara använder mac och kan mac rätt bra. Han menar att ta hem "pappas" dator och koppla upp den mot min dator och kör " Rescue Pro" på den. Precis som det skulle vara en extern hdd. Går detta? Hur kopplar man ihop en "Leopard" med en "Tiger" i så fall FW 400?

 

 

Någon som har något annat förslag? :crossfingers:

Han är tok tnäckt!

 

Hjälp

 

Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om datorn fortfarande fungerar så borde filmen finnas kvar någonstans på hårddisken.

iMovie har en papperskorg där den kan ha hamnat t. ex.

Leta runt på hårddisken, om filmen har ett namn, sök på det.

Var filmfilen stor, vilket det låter som, så borde den vara ganska lätt att hitta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det finns inget automatiskt backupsystem i någon dator, det måste man ordna själv. I Leopard kan man sätta igång Time Machine, vilket är bättre än ingenting, men det skyddar ju inte mot stöld och brand.

 

Data Resque har jag hört ska kunna återskapa filer, men det är bättre att söka efter filerna först.

 

Firewire Target Disk Mode är ett bra sätt att koppla ihop datorer.

 

Vilken iMovie är det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...