Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Garanti


_WBC_

Rekommendera Poster

Tja jag är ny här men har en väldigt bra fråga, Jag har massa mjuvaruproblem med min iphone som e typ 1 månad, den hänger sig har man pratat så tänds inte skärmen, ipoden går igång av sig själv. ibland går den inte att låsa upp alls... Men sedan har jag också en spricka på toppen, och visst jag kan sträcka mig till att sensorn som skall tända skärmen efter man pratat är fucked up då jag måste ha tappat den (även om jag inte minns). MEN eftersom apple inte lagar telefonerna så sa dem i telia butiken att min garanti kanske inte gäller på de andra felen heller då dem inte vill byta ut den på grund av sprickan och att dem inte kan laga mina fel.. jag har återställt den, använt den både med och utan telia. Lite grovt irriterad jag blev!!!!!!!

 

Dock till frågan, någon som vet hur man kan få löst provlemen med mjukvaran, har nyaste uppdateringen och en jailbreakad telefon....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du ta en bild på sprickan?

Det är väldigt vanligt med sprickor i skalet på iPhonen och de går oftast på garantin.

Till ditt andra problem, har du testat att återställa telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej!

 

Har en fråga, apple säger att man har ett års garanti på deras produkter, men konsument köplagen säger att man har 3 år.

Hur kommer det sig? o detta gäller inte bara apple utan många företag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om varan går in sönder eter 1,5 år utan jag gjort nåt den slutat fungera så har jag alltså ingen räät att få den lagad?

Jo, men du har bevisbördan för att du inte "gjort nåt". Det är naturligtvis lättare om produkten är i nyskick, jämfört med om den ser ut att ha blivit överkörd av en bil i snöslasket.

 

http://www.arn.se/praxis_referatiurval/van...or/Allmant/130/

"Den detalj som i detta fall gått sönder är sådan att den rimligen inte kunnat påverkas av konsumenten. Det framstår därför som övervägande sannolikt att felet fanns redan från början. Säljaren har inte heller lagt fram någon teknisk utredning eller i övrigt anfört något som motsäger detta. Felet måste därför anses ha varit ursprungligt."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om varan går in sönder eter 1,5 år utan jag gjort nåt den slutat fungera så har jag alltså ingen räät att få den lagad?

Läste du länken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om varan går in sönder eter 1,5 år utan jag gjort nåt den slutat fungera så har jag alltså ingen räät att få den lagad?

 

Det är efter 1 år du som har bevisbördan. Att det fanns från början/är tillverkningsfel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...