Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

CD / DVD spelaren funkar inte


robinjohanssons

Rekommendera Poster

robinjohanssons

tjuff, min dvd-spelare funkar inte i min macbook pro 15", av någon anledning

 

datorn har precis varit inne på lagning och nu funkar inte dvd:n. kan det vara drivrutiner eller något sånt?

för det är som att det inte finns någon dvd i den alls, sökt i datorn efter den men hittar den inte

 

det låter inte när jag trycker på "mata ut"-knappen, som det ska göra även ifall man inte har någon skiva i

 

kan det vara att dom plockat isär datorn och inte satt i allt som det ska igen? för allt annat funkar fin fint förutom just dvd:n

 

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de har nog klantat sig på verkstaden.

om det finns något så ska det synas här:

applemenyn> om den här datorn. > mer info >

nu vet jag inte hur brännaren brukar vara kopplad på macbook. men information ska finnas på två ställen. dels i "skivbränning"

och i anslutningstypen. tror det är ata även på bärbara.

 

syns den under anslutningen men inte under skivbränning så kan det vara någon drivrutin som knasar. men det är inte så troligt ändå. eftersom apple har inbyggt stöd i systemet för sina egna dvd/cd spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

robinjohanssons
de har nog klantat sig på verkstaden.

om det finns något så ska det synas här:

applemenyn> om den här datorn. > mer info >

nu vet jag inte hur brännaren brukar vara kopplad på macbook. men information ska finnas på två ställen. dels i "skivbränning"

och i anslutningstypen. tror det är ata även på bärbara.

 

syns den under anslutningen men inte under skivbränning så kan det vara någon drivrutin som knasar. men det är inte så troligt ändå. eftersom apple har inbyggt stöd i systemet för sina egna dvd/cd spelare.

 

 

 

"Systemet innehåller inga ATA-enheter. Om du har ATA-enheter installerade kontrollerar du att de är anslutna och strömförsörjda."

 

står det i ATA i om den här datorn > mer info

 

"Ingen enhet för bränning hittades. Om du använder en extern enhet kontrollerar du att den är ansluten till datorn och strömförsörjd."

 

står det i Skivbränning i om den här datorn > mer info

 

så, antar att dom kanske inte satt ihop allting som det ska ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg
så, antar att dom kanske inte satt ihop allting som det ska ?

Låter som de helt enkelt inte har satt ihop datorn ordentligt. Surt och slarvigt minst sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...