Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp min syster!!!!


CyberPet

Rekommendera Poster

Jag är en jättestolt storasyster! :)

 

Min kära lillasyster har kämpat sig fram till en plats på Danshögskolans 4-åriga utbildning till danspedagog. Trots förkylning, allergi och mens så lyckades hon övertyga juryn om att just hon skulle ha en plats (inte för att JAG nånsin tvivlat - hon är så begåvad!). Det var några hundratal sökande om jag uppfattat det rätt, i två omgångar (massor med prov), som prövade lyckan... och nu är hon en av 17 som fått ordinarie plats. *stolt*

 

Problemet är nu att hon ingenstans har att bo, jag tänkte vädja till er om ni kanske har någon aning om något uthyrningsrum eller något annat sunt och bra boende för en snart 23-årig skellefteåtjej (definitivt rökfri och skötsam!).

 

Hon har pluggat i Stockholm tidigare (Dansakademien) och har då både bott ihop med andra (gick inte så bra) och bott ensam. Dock har alla hennes kontakter nu försvunnit så hon får liksom börja från noll igen.

 

Det är alltid lättare när man väl är därnere så just nu är det mest via telefon, annonser och Internet som man kan söka bostad just nu. Så alla tips är välkomna på alternativa lösningar.

 

Hon hade nåt ställe på gång men det strulade ihop sig. Var nog lika bra det för det var en källarlägenhet och det lät lite muggigt och läskigt. Inte för att hon förväntar sig att bo på Östermalm eller så, men någorlunda drägligt vore inte så dumt.

 

Håll era korpgluggar öppna om ni kan, ser eller hör ni något så hör av er till mig. Man vet ju aldrig vilka kontakter som finns, nån kanske råkar nämna något och då kanske ni kan ha min söta syster i åtanke. :)

 

Så här söt är hon förresten tillsammans med hennes pojkvän:

http://www.bazazz.com/pics/Anja-Hugo.jpg

 

Alla tips är välkomna!

 

hör gärna av er till mig, petrah@mac.com

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack sg, jag ska vidarebefodra dessa länkar till min syster! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men herregud det står tiotals lediga nybyggda studentlägenheter tomma i kista med bredband.

det är bara att ösa på,hon kan ta med några kompisar också som inte har någon studentlägenhet så känns det lite roligare.

wassborg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...