Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

R-knappen fungerar inte ibland


Gäst Moxie

Rekommendera Poster

När jag t.ex. skriver ett sms och använder bokstaven "ä" för att sedan skriva ett "r" efteråt, så fungerar inte "r"-knappen på första försöket. Detta händer nio gånger av tio. På andra försöket är det däremot inga problem. Inte heller om jag inte skrivit t.ex. "ä" innan "r".

 

Någon annan som upplevt något liknande? Bugg eller fel på just min iPhone?

 

/Moxie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rättstavningen förstorar tangenter som det tror kommer näst och förminskar de som det inte tror kommer. Blir helt sjukt ibland. Men varför inte skriva 'ar' och låta rättstavningen ändra till 'är'?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rättstavningen förstorar tangenter som det tror kommer näst och förminskar de som det inte tror kommer. Blir helt sjukt ibland. Men varför inte skriva 'ar' och låta rättstavningen ändra till 'är'?

 

Jag har inte rättstavningen påslagen eftersom den inte alltid stavar rätt. :) (Särskrivning, t.ex, kan den ibland vilja ha trots att det är åt h-e fel).

 

Problemet är att knappen fungerar inte vid dessa tillfällen. Jag trycker, men ingenting händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte rättstavningen påslagen eftersom den inte alltid stavar rätt. :) (Särskrivning, t.ex, kan den ibland vilja ha trots att det är åt h-e fel).

 

Problemet är att knappen fungerar inte vid dessa tillfällen. Jag trycker, men ingenting händer.

 

Va? Jag har då aldrig sett att den har föreslagit en "sär skrivning". Har Du något exempel på detta?

 

Jag provade förresten att stänga av rättstavningen, men R:en funkar lika bra som tidigare.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak händer på min iPhone oxå. R-knappen hänger sig ibland men sen när jag trycker en andra gång så funkar den igen.

 

Några förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va? Jag har då aldrig sett att den har föreslagit en "sär skrivning". Har Du något exempel på detta?

 

Jag provade förresten att stänga av rättstavningen, men R:en funkar lika bra som tidigare.

 

 

/ Kiwi

 

Jag ber tusen gånger om ursäkt. Jag blandade ihop begreppen. Inte bra.

Nej, jag ska inte svartmåla iPhone när det gäller särskrivning. Det är något jag upplevt i flera andra rättstavningsprogram, men inte i iPhone. Däremot har det fått mig skeptisk till den typen av program över huvud taget.

 

Däremot är jag inte vän med iPhones rättstavningsfunktion ändå. Jag tycker att den stör.

 

Eftersom din r-knapp fungerar lika bra även utan rättstavning så tyder det på att problemet ligger i just min telefon....och i Charlie1973:s... Vi verkar ha samma problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provat återställa ordlistan?

Provat återställa telefonen med backup/utan backup?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provat återställa ordlistan?

Provat återställa telefonen med backup/utan backup?

 

Nä. Inte något av det. Ska testa. Tack för tipsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provat återställa ordlistan?

Provat återställa telefonen med backup/utan backup?

 

Återställning av ordlistan löste inte problemet.

De andra två testar jag vid annat tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har stört mig ganska länge, fast inte riktigt på samma sätt. Jag söker rätt ofta på Bjärred på skanetrafiken.se men när jag ska skriva andra R'et så kan jag bara skriva E eller T. Den hoppar liksom mellan dom två bokstäverna när jag försöker skriva R. Sjukt irriterande. Det slutar alltid med att jag får skriva en av dom två bokstäverna, sudda, och sen skriva R'et. Hade för mig att iPhone skulle lära sig känna igen ord, men icke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...