Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Konverteringsprogram för film


mackie

Rekommendera Poster

Jag sitter med en HD-kamera Panasonic HDC SD5 och får en massa MTS-filer av film som inte iMovie kan läsa. Läste i MW att stöd för AVCHD kommer i nya iLife men endast för Macar med Intel-processorer:

 

http://macworld.idg.se/2.1038/1.206906/nya...-intelprocessor

 

Sj'älv sitter jag på en iMac G5 och kan alltså inte använda detta. Nu undrar jag om någon har något tips på vad jag kan använda för andra filmredigeringsprogram som kan läsa dessa MTS-filer eller om det finns något konverteringsprogram som behövs däremellan, med andra ord vad behöver jag för att kunna lösa mitt problem? Eller är det enda att köpa en ny mac med intel-processor?

 

MYCKET TACKSAM för svar då jag sitter med en filmkamera som jag inte kan använda innehållet i utom att titta på filmen direkt i kameran...

 

M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset, finns det några gratisalternativ?

Gratis, gratis, aldrig är det något annat... För att travestera Emils pappa. 35 dollar är inget rån precis. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset, finns det några gratisalternativ?

För att ställa saken på sin spets:

Om du inte är beredd att betala saknar ju funktionen värde för dig. Så varför besvärar du andra med något som saknar värde för dig?   :devil:

 

Inte illa menat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste på instruktionen att VLC kan läsa MTS-filer men när jag prövar så ser jag bara första filmrutan och kan sedan höra ljudet från filmklippet, gör jag något fel eller är min dator för seg? Har en iMac G5 2,1 GHz 1 gb ram och OS X 10.4.11

 

>> Telly82

Visst kan jag vara beredd att betala men om det finns människor som gör ett likadant program och ger bort det gratis så är väl det värt att pröva samt att fråga efter det på forumet. frågan är ju alltid fri. Ytterligare en anledning är att om det inte fungerar, om datorn är för gammal eller annat så står jag inför faktumet att köpa ny dator och då är ju pengarna bortkastade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste på instruktionen att VLC kan läsa MTS-filer men när jag prövar så ser jag bara första filmrutan och kan sedan höra ljudet från filmklippet, gör jag något fel eller är min dator för seg? Har en iMac G5 2,1 GHz 1 gb ram och OS X 10.4.11

 

>> Telly82

Visst kan jag vara beredd att betala men om det finns människor som gör ett likadant program och ger bort det gratis så är väl det värt att pröva samt att fråga efter det på forumet. frågan är ju alltid fri. Ytterligare en anledning är att om det inte fungerar, om datorn är för gammal eller annat så står jag inför faktumet att köpa ny dator och då är ju pengarna bortkastade...

VLC gör anspråk på att läsa MTS, men kan det inte. VLC gapar över mycket... Och det går inte att klaga, eftersom programmet är gratis. Om du köper ett program ökar chansen att programmakarna har sett till att det fungerar, annars faller affärsidén.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kennylorentzon
Här finns ett program som kan konvertera MTS-filer. Kostar 35 dollar. Här kan du läsa hur man gör. Lycka till!

 

Antagligen det han redan rekommenderat! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen det han redan rekommenderat! :)

Precis! :ThumbsUp:

 

PS. Testa om du, Scrooge, kan använda programmet utan att köpa det, ibland kan man det en begränsad tid, eller med begränsad funktion. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det håller jag med om! Klarar dock inte av MTS-filer. Det gör inte ffmpegx heller. Annars är de toppen!

 

**MPEG Streamclip is a converter, an exporter, a player, an editor, a downloader.

 

It can open many file formats: muxed files MPEG, MPG, VOB, PS, M2P, MOD, VRO, DAT, DCM, VDR, PVR; transport streams TS, M2T, MTS, MMV, REC, VID, AUD, AVR, TP, TP0, TRP; demuxed files M2V, M1V, MPV, AIFF, AIF, M1A, MP2, MPA, AC3; QuickTime-compatible files MOV, DV, AVI, MP4, DIVX, WMV, FLV; pictures TIFF, JPEG.

 

Det står inget på deras hemsida om MTS men andra skriver om programmet och MTS filer.

 

Jag är nästan säker på att jag konverterat MTS filer för ett tag sen... men man vet ju aldrig :chockadskeptisk:

Bara att dra hem programmet och testa.. kostar ju inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står inget på deras hemsida om MTS men andra skriver om programmet och MTS filer.

 

Jag är nästan säker på att jag konverterat MTS filer för ett tag sen... men man vet ju aldrig :chockadskeptisk:

Bara att dra hem programmet och testa.. kostar ju inget.

Nej, jag har själv inga MTS-filer att testa, jag gick på hemsidans uppgift. Testa kostar inget. Och pengar ska sparas! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...