Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ipod laddare


lilliss

Rekommendera Poster

Hej, jag börjar bli trött på att bara ladda min ipod (den nya nanon) i datorn. Tycker Apple borde skicka med en addapter så man kan ladda den i vägguttaget.

 

" Liten och praktisk universalladdare 220-230V idealisk till MP3 spelare med inbyggt batteri. Fungerar även bra som laddare till andra produkter med USB port som kräver max 400mA och 5V."

 

Hittade denna på netonnet, funkar den? http://www.netonnet.se/index.asp?iid=73230

 

MVH Lilliss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Det borde den göra. USB som USB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en liknande pryl på Netto för en femtiolapp för ett par år sedan, den fungerar felfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska inte en USB-port (alltså laddare i det här fallet) kunna leverera 500 mA & 5 V? Och vad kräver i iPod/iPhone?

En iPod/iPhone kan antagligen liksom alla andra batteridrivna apparater laddas med 400mA så väl som med 500mA, skillnaden blir bara att uppladdningen tar längre tid. Jag tror att min iPod-laddare klarar av att leverera upp till 1 A, men jag har ingen aning om hur mycket iPoden slukar av den kapaciteten.

 

Det där med max. 500mA@5V på USB är en specifikation för moderkorts- och datortillbehörstillverkare att använda som riktlinjer, jag tror dock inte att det är förbjudet att strida emot denna specifikation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl skillnad på de nya iPodarna vad gäller laddare, går ju tillexempel inte att ladda i en del äldre dockor, typ högtalare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...