mac man Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Hej jag undrar om man kan göra usb minne till en hårddisk // Kristian Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xelo Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Eh, va? Om du menar en sån där hårddisk som snurrar så får du nog kämpa ett tag Link to comment Share on other sites More sharing options...
mac man Posted February 12, 2009 Author Share Posted February 12, 2009 jag men ar tema ikon så ikonen blir som en hårdisk ikon Link to comment Share on other sites More sharing options...
xfredrikx Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Du kan ju använda den som en slags hårddisk utan att göra om den. Så fort du pluggar in minnet och så länge det sitter i kan du ju använda den som hårddisk. En extremt långsam hårddisk, visst. Men du kan ju spara saker på det etc etc.. Vad menar du egentligen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dia2 Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 jag men ar tema ikon så ikonen blir som en hårdisk ikon Ja ändra bara ikonen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mac man Posted February 12, 2009 Author Share Posted February 12, 2009 hur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dia2 Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 hur först måste du ha en ikon den hittar du på här sen kan du använda ett program som heter Candybar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarting Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Högerklicka på din hårddisk och välj visa info, kopiera bilden på disken högst upp. Gör likadant på ditt USB minne fast där väljer du klistra in istället Link to comment Share on other sites More sharing options...
mac man Posted February 12, 2009 Author Share Posted February 12, 2009 fatar inget Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarting Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Ta musmarkören över din hårddiskikonen, klicka med höger musknapp eller klicka en gång på hårddiskikonen och tryck där efter på kringeltangenten och tangenten med bokstaven i samtidigt. Nu har du fått upp ett fönster om information för din hårddisk. Nu ser du ikonen för din hårddisk högst upp i det fönstret, högerklicka på den och välj kopiera, det går och så lika bra att trycka kombinationen kringeltangent och knappen med bokstaven c. Nu har du kopierat ikonen så nu går vi till nästa steg. Gör likadant med ditt USB minne fast där väljer du klistra in istället eller kringeltangent och knappen med bokstaven v Hoppas att det va pedagogiskt så du fattar vad jag menar Link to comment Share on other sites More sharing options...
mac man Posted February 12, 2009 Author Share Posted February 12, 2009 ok men hur får jag den till orginal ikon igen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarting Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Kringla x istället för kringla v. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mac man Posted February 12, 2009 Author Share Posted February 12, 2009 tack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jungell Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Skiljetecken finns på tangentbordet utav en anledning, mac man. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xelo Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Vilken otroligt givande tråd detta var Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.