Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Presentera dig


Macmormor

Rekommendera Poster

Det är inte dags ännu att börja lära mig knyppla, virka eller annat som mormödrar förväntas göra.

Promenader, suck nej.

Släktforska, nej inte det heller.

 

Vi tanter förväntas falla in i vissa förutbestämda roller, det vill jag inte.

Jag älskar magdans, joggar 5 dar/vecka och vill och kan lära mig mer och nya saker.

 

Jobbigt att läsa nuförtiden - armarna räcker inte till

 

Nej, jag inhandlade en Macbook och håller på att lära om från pc till mac.

Funkar ungefär som med tornedalsfinska har jag märkt istället för att sätta ett i efter alla svenska ord så är det cmd tangenten först som gäller. Learning by doing.

 

Jag kan ju alltid köra win i macen om det skulle bli riktigt elakt för mej :crossfingers:

 

Men hitintills så gillar jag min nya hobby trots alla huvudskakningar i min omgivning.

 

Macmormor/Nina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen Nina :storkram:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen, tänk om min mormor varit lite som du. Macmormor :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte dags ännu att börja lära mig knyppla, virka eller annat som mormödrar förväntas göra.

Promenader, suck nej.

Släktforska, nej inte det heller.

 

Vi tanter förväntas falla in i vissa förutbestämda roller, det vill jag inte.

Sund inställning. De unga tror att så fort någon fyller 65 så börjar denne plötsligt att gilla dragspelsmusik och gammeltjo. Glöm det! I framtidens ålderdomshem spelas det inte dragspel, där spelas elgitarr och synt.

 

Välkommen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen! Kul med ännu en mormor, vi är inte så många här vad jag har förstått ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommeni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

välkommen. här alla välkomna speciellt mormödrar och nybörjare. det är brädden och våran olika erfarenhet som gör forumet starkt. grattis till mac världen och att du upptäckt cmd. nu kan du skriva snabel a med enhandsgrepp samtidigt som du kan lära dig knyppla med den andra handen. det kan inte dina windows väninnor.

 

när jag blir mormor (eller farmor/farfar kanske är mera rimligt) då vill jag också jogga och 5 dagar i veckan och lära mig nya saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen. Kul hobby du skaffat dig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...