Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macoteket


fps

Rekommendera Poster

Igår hade jag vägarna förbi Birger Jarlsgatan.. var givetvis tvungen att ta med mig min Windows-polare in på Macoteket. Har tänkt nu i flera omgångar att jag borde åka till Macoteket för att jag behöver diverse småprylar.. men väl därinne var allt glömt.. kunde inte komma på en enda grej jag behövde köpa.. och ville bara ha en massa onödiga roliga prylar. Mycket folk och ganska trångt.. fast trevligt i alla fall. iMacarna är verkligen grymt snygga! :)

 

Därefter gick jag och kompisen till elgiganten på Kungsgatan.. var som att kliva in på B&W efter ett besök på NK.. snacka om skillnad. Datorerna såg verkligen sopiga och plastiga ut på elgiganten..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en liknade upplevelse.. efter att sett mig runt i PC världen.. letar efter en PC maskin till familjen... men herregud vilka ställen (och prylar) man sett sedan den dagen jag började B)

 

För att inte tala om avsaknaden av kunskap i många affärer... Macfolk brukar ha kunskap om det de säljer..

 

Men vill man ha en bra grej så verkar det som postorder gäller.. och det verkar som man kan ”få” en mycket kraftfullt bestyckat sak för lite pengar om än i ett fult skal:-))))

 

Mest roliga händelse (Kungens Kurva) var en fjunig kille i ung ålder som såg mig (50+) med sonen - jag frågade om han hade ngra tryckta saker om de HPs de sålde... stön.. snabb blick uppifrån o ned... öh du va (han stod med en kvinnlig kollega o småpratade - raggade:-DDD) - nehä.. du det finns på nätet - men du kanske kan ordna det åt oss? - men öh du det är så mycket att det har jag inte tid att ladda ned till dig... det kan du väl göra själv...

 

Sorry jag har ingen dator sa ja...:-)))) Tänkte köpa en här.... tänkte....

 

 

Trevligaste butiken so far är en i Nacka (http://www.pccity.se/). - de har både PC och Mac -samt de jag pratat med hjälper till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mest roliga händelse (Kungens Kurva)  var en fjunig kille i ung ålder som såg mig (50+) med sonen - jag frågade om han hade ngra tryckta saker om de HPs de sålde... stön.. snabb blick uppifrån o ned... öh du va (han stod med en kvinnlig kollega o småpratade - raggade:-DDD) - nehä.. du det finns på nätet - men du kanske kan ordna det åt oss? - men öh du det är så mycket att det har jag inte tid att ladda ned till dig... det kan du väl göra själv...

 

Sorry jag har ingen dator sa ja...:-)))) Tänkte köpa en här.... tänkte....

 

 

Trevligaste butiken so far är en i Nacka (http://www.pccity.se/). - de har både PC och Mac -samt de jag pratat med hjälper till!

Bra gjort!!! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som förvånar mig mest är när någon inte verkar intresserad av att sälja alls.. Var med pappa på något ställe i Göteborg där de hade några macar.. Vi högg en säljare och började försöka diskutera en av macarna.. han kunde givetvis inte någonting om mac och började sen försöka leda samtalet in på Win-burkar.. När pappa förklarade att han hade en ny sjysst bärbar Win-burk i 20-papps klassen, tyckte den var skit och ville ha en ny mac istället blev säljaren lite ställd. Samtalet slutade med att vi gick därifrån tomhänta fast vi mycket väl hade kunnat betala fullpris för en av det utgående mac-modeller de hade där.

 

Går man in hos en mac-återförsäljare så verkar säljarna betydligt mer pålästa.. Känns stundtals som om man kan få bättre information om windows-burkar av macfolk än vad man kan få av Windows-folk..

 

Den tuffaste mac-återförsäljaren i hela stockholm är nog det här stället..

http://www.geekonline.net

de är dyra så man kanske inte köper sig en ny mac där. Men det känns häftigt att dom som så nischade Linux-återförsäljare väljer att ha macar också... Undrar om dom vill säga något med det? :)

 

När det gäller ditt planerade inköp av en Windows-burk så vill jag bara säga att jag gillar IBM och vissa HP-burkar.. Annars är ju hembyggen alltid trevligt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min uppfattning om det och fler liknande PC ställen runt Kungens Kurva (och fler ställen) var att de alla - inte orkade ngt för att sälja en enda liten sak... ej hungriga - eller ej kunniga... ngt e fel..

 

Om de sedan hade tryckt material på datorer??? - ja inte såg jag ngt... Mycket möjligt att det inte är ekonomikst försvarbart att trycka info om PCs...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...