Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mobilerna fungerar inte i kyla.


Pocahontas

Rekommendera Poster

Mina mobiltelefoner har alltid fungerat i kylan?? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tycker jag är uselt, att inte kunna använda mobilen när det är några minusgrader. Alla bor ju inte i tropikerna

 

http://www.dagensps.se/artiklar/sn/2009/01...21209/index.xml

Nää, jag har märkt av det när jag var yngre och spelade hockey, När man var nere på allmänheten och åkte så behövde man ha med sig telefonen så man kunde få tag på mamma och pappa och hämta en. Telefonen var alltid tokseg när det hade fått lega i 30 minuter i ishallen :/ Som Poca säger alla bor inte i tropikerna. Och Nokia som nämns i artikeln har ju samma klimat som oss så dem borde ju tänka lite på det när dem tillverkar telefonerna?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte har jag märk så mycket, är ju ner till -30 - -35 här på vintern, visst, telefonen kan vara lite seg, men inte något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt måste det bero på vilket skick batteriet är i. Har du ett batteri som ligger på 50 % kapacitet vid rumstemperatur så kanske det bara finns 10 % kvar vid någon minusgrad.

Ett dåligt bilbatteri, t. ex som nätt och jämt startar en bil vid rumstemperatur, kan vara stendött vid ett par minusgrader

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Precis som Matrix säger är detta ingenting mobiltillverkarna kan göra något åt. P.g.a. att ett batteri är en kemisk process i ett skal påverkas den av kyla, inte mycket att göra åt innan man löst lagring av el på något annat vis...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...