Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sony ericsson C702, bra köp?


Henrik-C

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Jag sitter och kollar lite på en SE C702 bunden till Tele2 eftersom att mitt nuvarande abonnemang snart har gått ut.

Nu blev jag också lite sugen på en ny telefon och jag kollade lite på SE C702. Någon här som har en och kan komma med fördelar/nackdelar med den? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej.

Jag har en SE C702 och har haft en massa problem med den. Är absolut inte nöjd med köpet.

När jag köpte den presis när den kom så var jag tvungen att byta ut den mot en ny efter en vecka, då den höll på att starta om sig hela tiden. Sedan dess har den fortsatt att strula, var inne på reparation en gång och ska skickas in igen. Listar problemen nedan.

 

  • Telefonen tappar täckning och ljud väldigt ofta.
  • Kameraluckan slutar fungera, vilken innebär att det inte går att använda kameran.
  • Färgen har skavts av från kanterna på telefonen bara genom att ligga i fickan. (konstigt för en "tålig" telefon.
  • Telefonen segar allmänt, speciellt i musikspelarläget
  • GPSen saknar användningsområde, förutom när man är ute och springer, eller vill kolla sin plats i google maps. Har inte letat runt så mycket.

Jag är alltså mycket missnöjd med telefonen och önskar inte min värste fiende att ha den som lur.

 

Det var nog allt jag kom på. Hoppas den funkar bättre efter reparationen :crossfingers:

 

Hälsn Jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla sony ericsson är bra köp :) och ja C702 är ett extra bra köp, den har ju allt :) (utom xenon-blixt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Jag har en SE C702 och har haft en massa problem med den. Är absolut inte nöjd med köpet.

När jag köpte den presis när den kom så var jag tvungen att byta ut den mot en ny efter en vecka, då den höll på att starta om sig hela tiden. Sedan dess har den fortsatt att strula, var inne på reparation en gång och ska skickas in igen. Listar problemen nedan.

 

  • Telefonen tappar täckning och ljud väldigt ofta.
  • Kameraluckan slutar fungera, vilken innebär att det inte går att använda kameran.
  • Färgen har skavts av från kanterna på telefonen bara genom att ligga i fickan. (konstigt för en "tålig" telefon.
  • Telefonen segar allmänt, speciellt i musikspelarläget
  • GPSen saknar användningsområde, förutom när man är ute och springer, eller vill kolla sin plats i google maps. Har inte letat runt så mycket.

Jag är alltså mycket missnöjd med telefonen och önskar inte min värste fiende att ha den som lur.

 

Det var nog allt jag kom på. Hoppas den funkar bättre efter reparationen :crossfingers:

 

Hälsn Jocke

 

 

inget av detta har hänt mig, eller ja, GPSen har ju inte inbyggda kartor men kör du inbyggda wayfinder och har fri datatrafik så har du en något sånär bra bilnavigator, iaf en bra stadsvandringsnavigator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

C702 är riktigt dålig, tyvärr. Det stämmer det som sagts ovan, om att den är buggig. Jag känner en som har en sådan och saker som att mikrofonen kopplar bort sig flera gånger mitt i ett samtal gör att det blir odrägligt vissa gånger att använda den. Däremot fungerade den riktigt bra i ett halvårs tid. Det var sen som problemen kom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behövde en telefon snabbt så jag köpte en C702 och ångrar mig djupt. Den är känns väldigt dåligt ihop skruvad och det driver mig till vansinne. Knapparna är alldeles för hårda att trycka på om man som jag smsar mycket. Skit telefon! Min rekommendation: Köp en annan telefon!

 

Mvh

Michael

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en a det värsta telefonerna tyvärr. både använt den och sålt den i butik. absolut inget att hänga i granen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yikes, har läst lite om den på bland annat tidningen Mobils sida. Kommentarerna är inte nådiga, inte för att de som är här direkt hyllat den till skyarna ;). Kvaliteten verkar vara dålig:

Överlag så verkar SE spotta ut den ena efter den andra skitmodellen....Om man läser på Prisjakt,ser vad andra skriver så är det uppenbart att man har med klantarselen att göra med "Hakar upp sig ,startar om osv.

Högsta SAR värdet på marknaden..Helt enkelt jävla usla mobiler !

Eller denna kommentaren:

.....får man upp luckan.... den är ju så tät att den inte går att öppna även om man skruvar låsknappen åt rätt håll!!??

Sen dessutom stänger mobilen av och på sig själv och knapplåset försvinner

Utan tvekan den SÄMSTA telefon jag ägt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dåligt!!!!!!!!!!

Med så många utropstecken vet man att någon menar alvar ;).

 

Om kamera och gps inte är nödvändigheter så vill jag rekommendera Nokia E51, har en och är kalas nöjd. WiFi, QuickOffice... Priset på cirka 2500 är nog det som kännetecknar prisvärd :) , så länge du klarar dig med en 2Mp kamera och avsaknad av GPS :fundersam: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Efter allt dåligt som har sagts om den så tror jag att jag behåller min w880i ett tag till :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
en a det värsta telefonerna tyvärr. både använt den och sålt den i butik. absolut inget att hänga i granen

 

Nja det håller jag inte med om. Jag äger den och har sålt den i butik, vi har inte fått skicka speciellt många på reparation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med de flesta här, C702 suger. Visst den låter kanonbra på pappret, och det var därför jag köpte den. Men när jag sedan packade upp den och började använda den blev jag otroligt besviken.

 

För det första laggar allting, ingenting flyter på bra utan det är lite småhoppigt. Den låser sig lite då och då (inga långa stunder men 5-6 sekunder) vilket gör att det blir jävligt jobbigt att göra någonting. Den startar om sig titt som tätt och den tappar färgen efter en veckas fickliggande. Så vad du än gör, köp den inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste tyvärr konstatera att Sony Ericsson har för mycket problem generellt med sina telefoner numera för att jag ska vara speciellt sugen på någon SE..

Tro mig, jag har haft de flesta Ericsson / SE modeller sedan 1999 ca och som sagt blir svackan bara djupare och djupare.

Läste häromdagen att SE själva bekräftat att de har stora problem med kvalitetskontrollen, så f.n. kan jag inte med gott samvete rekommendera en SE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste tyvärr konstatera att Sony Ericsson har för mycket problem generellt med sina telefoner numera för att jag ska vara speciellt sugen på någon SE..

Tro mig, jag har haft de flesta Ericsson / SE modeller sedan 1999 ca och som sagt blir svackan bara djupare och djupare.

Läste häromdagen att SE själva bekräftat att de har stora problem med kvalitetskontrollen, så f.n. kan jag inte med gott samvete rekommendera en SE.

 

I min butik är det ändå SE som säljs mest, men veti tusan om jag kan säga att det är dom som kommer tillbaka oftast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min butik är det ändå SE som säljs mest, men veti tusan om jag kan säga att det är dom som kommer tillbaka oftast.

 

s500 och w580 kassa knappar,w910 stänger av sig,w890 kass täckning och stänger av sig,c702 stänger av sig och tappar färg från den gråa fronten! allihopa problem modeller som många kommer tillbaka med i våra butiker. Tycker sony ericsson är överrepresenterade när man packar servicear till anovo. Dock ej någon riktigt statistik!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

boomhowler

skulle rekommendera en C905, har ett par st på jobbet och de fungerar utmärkt. Både kamera och radiodel är supernice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...