Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Telenordia/Glocalnets ADSL och Mac OS X


lotsson

Rekommendera Poster

Telenordia/Glocalnets ADSL fungerar på Mac OS 9, men inte på Mac OS X. Det behövs ett program som drar igång ADSL, och det finns inte för Mac OS X. Finns det något knep? Eller ska jag säga upp Glocalnet och skaffa en annan operatör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..själv har jag just bytt från Chello - till Bostream - Scream VDSL. - Hade ADSL från början - Samma månadskostnad - fast PLUS ny uppläggningsavgift.... fler-flerdubbel hastighet. Går som tåget med System X och Panther och jacket i väggen.

 

Chello var inte glada - de skulle komma med ngt - nytt till sommaren.....

 

Inte värt att strula runt... ta det som fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telenordia/Glocalnets ADSL fungerar på Mac OS 9, men inte på Mac OS X. Det behövs ett program som drar igång ADSL, och det finns inte för Mac OS X. Finns det något knep? Eller ska jag säga upp Glocalnet och skaffa en annan operatör?

Är det inte så att de kör PPPOE? det finns stöd för detta i OS X.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Grabiec

Rätt, de använder PPoE men det funkar inget vidare. Mina föräldrar hade de förut, aldrig har jag pulat runt så mycket bland MTU-inställingar och annat skräp som man inte vill se som då. Det gick inte en dag utan att uppkopplineg var nere: modemet lyste grönt, Telenordia hittade inga fel, Telia felsökte jacket, mätte ledningar, kollade stationen, allt var tipptopp förutom att inget hände när man försökte surfa. Samma sak med router, utan router, OS 9, OS X, Win XP- inget hände. Så en dag funkade allting. Samma eftermiddag var allt dött.

 

Nu har de Bredbandsbolagets ADSL, efter en period av konstiga avbrott första månaden funkar nu allt perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telenordia/Glocalnets ADSL fungerar på Mac OS 9, men inte på Mac OS X. Det behövs ett program som drar igång ADSL, och det finns inte för Mac OS X. Finns det något knep? Eller ska jag säga upp Glocalnet och skaffa en annan operatör?

Byt byt byt!

 

Jag hade telenordia/glocalnet usb-modem webracer 850 osv...

Det går inte köra på os x kom jag och supporten fram till!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telenordia/Glocalnets ADSL fungerar på Mac OS 9, men inte på Mac OS X. Det behövs ett program som drar igång ADSL, och det finns inte för Mac OS X. Finns det något knep? Eller ska jag säga upp Glocalnet och skaffa en annan operatör?

Kör själv med glockalnet och OSX, men då kör jag igenom en router.

Så en router är nog den enda lösningen för dig om du inte vill säga upp det.

Själv så sa jag upp mitt igår för att ta Bostream. Det är ju lite skillnad på 0,5 och 26 Mbps (w00t)

 

Så byt om du kan få snabbare ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska just säga upp mitt chello abonemang. Ska ta adamo istället, lägre månadskostnad och mycket högre hastighet. Samt fast ip-nummer, lagom för en server för privat bruk.

 

Ska bli kul att hör äckel chellos reaktion. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Adamo????

 

***

 

Chello hade ju en hel del barnsjukdommar - och deras kundvård var/är väl inte den allra bästa... Varken att svara riktigt o bra på mail til supporten - eller deras evinnerliga knappvalssystem (som byts regelbundet) när man ville ha tag på dem....men å andra sidan när det gäller just detta så är väl uinte kundvård ngt - ngn av dem vet mycket om?:-))))

 

Bilbranschen lär ju varit sådan på 50-60 talet - ställ dig i kö en dag får du din bi....

 

Argument till mig var at Bosteram kommer med kvartaslfakturor -= dyrt (wow) Men det kostar lika mycket varje månas.. glömde de...

 

Att jag får betala ny introduktionsavgift. - Japp men jag slår ut det på 24 månader så vad är det då i förhållande till prestandaökningen?

 

Att de har längre uppsägning.... framföhållning har man väl )?)....

 

...och att de med skall komma med ngt i sommar.... hallå komma med... komma med... vadå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
larslucidor

Jo men jag körde både OS 9 och X mot Glocalnet ADSL. Inga problem, bara dyrt i förhållande till dom bredare band som finns nu. Bytte till Bredbandsbolaget och fick 16gg snabbare Internet till bara obetydligt högre pris. /Lars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...