Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bygga eget mediacenter från scratch


Snapphane

Rekommendera Poster

Har länge haft tankarna på att bygga ett eget litet mediacenter i nåt snyggt material, exempelvis svart glas eller dyl. Jag älskar att pilla med sådant och har ständigt nya projekt på gång, bland annat byggde jag en gång i tiden en komplett dator i plexiglas vilket vart jäkligt fränt :borstatanderna:

 

Men nu har jag kört fast, står i valet och kvalet, ska jag köpa en beg. mini och plocka ner den i delar för att passa in i ett eventuellt nytt, hemmabyggt chassie med massa roliga funktioner eller ska jag köra ett eget hopkok med exempelvis Intel Atom och köra Linux kort och gott. Med roliga funktioner menar jag inbyggd förstärkare och liknande lullull, kanske till och med en inbyggd liten touchscreen om man inte vill ha igång tv:n utan bara lyssna på musik eller radio.

Jag vill ju så gärna köra MacOS men det blir snäppet dyrare att inhandla en mini eller har jag fel? Tanken är att all musik och liknande ska ligga på en extern hårddisk så man kör endast systemet från inbyggda hårddisken.

Mycket att reflektera över här men jag undrar först och främst vilket som ni skulle rekomendera?

Hela rasket ska bara användas till musik och titta på film, thats it!

 

Lite reflektioner så här på kvällskvisten!

Tips och idéer emottages med öppna armar!

:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Låter som du gillar att bygga och pilla, då är Linux ett bra alternativ. Finns oändliga möjligheter med det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...