Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skärmdump/print screen - hur gör jag?


AndersPH

Rekommendera Poster

Jag söker hjälp med att göra Windows kommandot "print screen" fast i OS X, hur gör jag? Har en alu MacBook

 

/anders :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cmd + shift + 3 = hela skärmen

cmd + shift + 4 = rama själv in område

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cmd + shift + 3 = hela skärmen

cmd + shift + 4 = rama själv in område

Gör du sen

cmd + option + 3 = hela skärmen på ev. extra skärm

Om det görs i före eller efter cmd + shift + 3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hänger på här eftersom detta intresserar mig,

Gör cmd skift 4 markerar enter och vad händer sedan. I windows körde jag printscreen, höger klickade i ett worddokument (eller epost) valde klistra in, och då satt den där men vad händer med skärmdumpen på min MAC ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hänger på här eftersom detta intresserar mig,

Gör cmd skift 4 markerar enter och vad händer sedan. I windows körde jag printscreen, höger klickade i ett worddokument (eller epost) valde klistra in, och då satt den där men vad händer med skärmdumpen på min MAC ?

Den lägger sig på skrivbordet.

 

Vill du ha den i urklippet istället trycker du dessutom ner ctrl...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den lägger sig på skrivbordet.

 

Vill du ha den i urklippet istället trycker du dessutom ner ctrl...

 

Tack, Nu kan jag mera!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tillägga att jag har ett problem på min iMac. När jag tar skärmdumpar så hamnar de på skrivbordet, men någonstans utanför skärmen. De blir synliga först när jag väljer att Ordna.

 

det brukar hända när macken fortfarande tror att du har en sextra skärm inkopplad fast du inte längre har det. (eller har du möjligen en extra skärm tex tvn och då ligger din skärmdump dår.)

kommer inte ihåg exat hur man tog bort det men tror att datorn hajar om man fepplar lite i skärm inställningarna. typ ändrar till någt annat och sedan tillbakaka eller att du kopplar i en extra skräm och sedan tar bort den igen eller hur man nu gjorde. det går kanske också att slänga någon .plist fil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...