Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är Wine en räddning?


BjornHermanWahlsten

Rekommendera Poster

BjornHermanWahlsten

Jag har två stycken Nordstedts Ordbok, en för PC och en för Mac. Jag är sugen på en Asus Eee PC, huvudsakligen för att kunna köra Ordboken. Haken är att Asus Eee PC har Linux. Hur kan man (utan att köpa en Asus Eee PC i onödan) testa att det går att installera Nordstedts Ordbok för PC med hjälp av Wine? Hur stor är sannolikheten att allt fungerar tillsammans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en lista över program som man vet fungerar i Wine, på deras hemsida.

 

Annars rekommenderar jag att du helt enkelt gör ett försök! Har en bekant en dator med linux kanske? Annars så kan du ladda hem linux, installera det och testa, du kan alltid ta bort det när du är färdig.

 

Jag rekommenderar att du gör det på en PC med windows, då du antagligen kommer att ersätta windows med linux helt och hållet efter en tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

du måste ha en bra dator.. Det e som bootcamp laggar om man inte har intel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BjornHermanWahlsten

Jag tog mitt förnuft till fånga och köpte en ny MacBook 2,4 GHz, 2 Gb Ram och med FireWire för 1150 Euro. Den fungerar perfekt som Ordbok samt som mediacenter vid min storbilds-TV. Filmerna har jag på stora externa hårddiskar.

 

Två flugor på smällen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har två stycken Nordstedts Ordbok, en för PC och en för Mac. Jag är sugen på en Asus Eee PC, huvudsakligen för att kunna köra Ordboken. Haken är att Asus Eee PC har Linux. Hur kan man (utan att köpa en Asus Eee PC i onödan) testa att det går att installera Nordstedts Ordbok för PC med hjälp av Wine? Hur stor är sannolikheten att allt fungerar tillsammans?

 

så länge ordboken inte är beroende av directx eller sjukt windows specifika directorys så bör det funka..installera tex ubuntu på din nuvarande maskin och testa bara, de har kommit långt med wine kan jag intyga i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...