Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nytt OSX varje år?


StoreBror

Rekommendera Poster

Känns som att det kan bli en mac nu snart faktiskt, men det är lite jag måste veta innan jag switchar över till farlig frukt ;)

 

Kommer det även i år en ny version av OSX? Om jag inte fått det om bakfoten så har det väl gjort det sedan starten? Puma, Jaguar och nu Panther. Vill ju ogärna kasta ut 1000 spänn på en uppgradering efter ett halvår liksom. Eller får man rabatt när man har "senaste"?

 

Nya iBook kom ut i november 2003. Hur stor är chansen att det kommer en ny modell i familjen i år? Troligt? Otroligt?

 

Fritt fram för spekulationer :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple uppdaterar sitt OS regelbundet, nästa större uppgradering blir 10.4 och gissningsvis kommer den i slutet av året. När du köper en dator får du ju det senaste systemet, så det är ju upp till dig att uppgradera om du inte vill. Det är absolut inget som tvingar dig om du är nöjd med den version du kör på den maskinen. Många kör fortfarande 10.1 och många kör 10.2 fast senaste versionen är 10.3.3.

 

När det gäller nya modeller på datorer är det ju bara spekulationer, men gissningsvis så kan ju en uppgradering av iBook komma under sommaren, samtidigt som det spekuleras om att uppgraderingar av G5:orna också kommer. Men som sagt, behöver du en ny dator och inte kan vänta, då ska du handla. Att vänta på nya modeller kan vara rätt tröttsamt, speciellt som det kommer nya modeller hela tiden och sällan kommer den perfekta och slutgiltiga modellen. Så behöver du en ny dator nu, köp nu. Kan du vänta, vänta. Men vänta inte i evigheter för då får du inget annat göra än att vänta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad jag förstår är Apple snabba med att mobba ut sina tidigare uppgraderingar. 10.1 är väl inte optimalt att ha idag direkt?

 

Gah, vad svårt. Hatar att inte kunna bestämma mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju en spekulation... men jag tror iBook får vänta lite. Det kommer nog i alla fall en snabbare iBook även om den inte är omgjord. PowerBook G5 är det nog Apple lägger ned allt krut på efter X-serve G5. Men då lirar den i en annan prisdivision..... ;) PowerBook G5 med en skaplig TFT-skärm måste bli den ultimata datorn!! Men kommer den att kosta under 30 lakan...?

 

Angående OS så brukar inte jag jaga OS-uppgraderingar mer än de som är gratis. Det är onödigt att kasta ut en massa pengar på ett nyare OS än det som följer med datorn. Då är det bättre att satsa på RAM-minne, större HD eller en iPod! Du blir garanterat mycket nöjdare med det än med ett lite nyare OS. Sen får du ingen uppgraderingsrabatt. Tyvärr.

 

Till slut instämmer jag i den eminenta beskrivning av datorköpets våndor som CyberPet beskriver så träffsäkert.... KÖP Å BLUNDA!! ;) (w00t) Det är ALLTID FEL LÄGE!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad jag förstår är Apple snabba med att mobba ut sina tidigare uppgraderingar. 10.1 är väl inte optimalt att ha idag direkt?

 

Gah, vad svårt. Hatar att inte kunna bestämma mig.

Nä. 10.1 är ju i början på OS X racet och har ju sina barnsjukdomar... Du blir nöjd med en iBook och Panther!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki doki. Får ta mig en funderare. Tackar B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så fort du köper så sätter du klackarna i backen och blir ohjälpligt efter. Det är alltid så. Antingen köper du vid nästa tekniksprång eller gårdagens till halva priset... antingen blir det DYYYRT och bra, eller billigare och inte så bra... eller så köper du och SKITER i konsekvenserna!!!!!!! (w00t) (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt så kommer förmodligen uppdateringen sent i år, i vinter skulle jag gissa.

Köpare som köper nya datorer nån månad innan nya OS'et släpps brukar få nytt OS gratis.. typ.. eller rabatt, eller hur det nu är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När de släppte panter så var det halva priset på den ifall man hade mecenat kortet så det blir det kanske nästa gång oxå. Jag köpte vi mecenat, kostade ca 700 tror jag. Jag tror det kommer dröja lite längre innan nästa version men det är bara en känsla jag har, typ i januari eller nåt sånt. Nya versioner av ibooken kan ju komma i slutet av sommaren men dom är ju trots allt fortfarande rätt nya så jag tror även att dom kommer att ta tid. det blir kanske inte heller så stor skillnad att det är värt att vänta.

 

Men om du oroar dig för att betala för ny osx version, vilket inte är tvunget men man oftast vill ha, så vad är det inte värt att ha en ibook i ett halvår eller mer? Vad sitter du på nu? Är det pc så tycker jag lungt att det är värt pengarna för en eventuell uppgradering. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, sitter med PC nu. Och jag kommer att behöva en egen dator framöver, och iBooken verkar liten, smidig och modern. Men det är mycket pengar ändå, 5% rabatt till trots. Och min studentkår verkar ha klippt strängarna med Mecenat, så 10% blir det inte :\

 

Satana perkele vad svårt va. :lol:

 

Aja, får min mini i veckan förhoppningsvis. Den får jag sälja dyrt och sen kan jag köpa en iBook.

 

Ambivalens, någon? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får tydligen beställa sitt mecenatkort själv nuförtiden. Gå in på mecenat.se klicka på kundtjänst och fyll i ditt personnummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

StoreBror, du får ju leva upp till din avatar och användarnamn nu och ta ett beslut. Glöm inte att avataren ser ut som HSB (Han som bestämmer). Kom igen nu! iBook! iBook! iBook! iBook! iBook! iBook! iBook!

 

(w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

StoreBror, du får ju leva upp till din avatar och användarnamn nu och ta ett beslut. Glöm inte att avataren ser ut som HSB (Han som bestämmer). Kom igen nu! iBook! iBook! iBook! iBook! iBook! iBook! iBook!

Kanske lättare att bara byta avatar... till Bosse Ringholm då ;)

 

 

Man får tydligen beställa sitt mecenatkort själv nuförtiden. Gå in på mecenat.se klicka på kundtjänst och fyll i ditt personnummer.

Lustigt nog gjorde jag det för 2 veckor sedan. Får se om det landar i lådan i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore ju himla bra om alla software tillverkare han med att ordna till sina program med i detta updaterace....

 

Inte bara att de skall fungera så som program utan även TILLSAMMANS med andra program....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...