Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

PDF skapande i Quark 6.....


fjellis

Rekommendera Poster

vad har ni för erfarenheter avv att göra pdf-er i Quark?

 

Använder ni Quarks egen pdf tillverkare - med vilka inställningar

 

Eller skapar ni en ps fil i Quark och sedan destilerar den i vad??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt grön med Quark 6 men för tillfället (nödlösning) skottar jag ut eps'er från quark och kör dom i distiller. Har checkat med tryckeriet och testfilen såg klockren ut, på fredag vet jag mer och kan säga hur det gick.

 

Ganska smidigt tycker jag ändå, speciellt med scriptet "Save each page as eps" som kommer spara mig lite tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör PDF-er direkt från Quarken till tryck. Fungerar fint. Acrobaten däremot (v6) strular...

Det är skönt att slippa omvägen via ps/eps-filer. Nackdelen är att man inte kan spara flera uppsättningar inställningar, men det är rätt snabbt gjort att ställa in dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar Quarkens PDF-motor Jaws och använder den till alla original – CMYKade, svartvita och även sådana som innehåller PMS-färg. Jag bäddar förstås in samtliga typsnitt. Jag komprimerar inte bilderna, utan ser till att ha rätt upplösning från början. Möjligtvis genererar Jaws PDF-filer som är lite större än Distillerns, men det är praktiskt att slippa det ytterligare led som Acrobatdestillering innebär nu sedan Quarken inte kan direktkopplas (jodå, visst kan man i och för sig automatisera, men...). Quark/Jaws har också smidig inställning för utfall och skärmärken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...